حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
گلایه رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل از عدم حمایت دولت از بازارکشور:
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۴:۵۶
شناسه : 949
بازدید 1240
29

با شیوع بیماری کرونا در ده ماه گذشته،  اصناف کشورخسارت زیادی متحمل شده است بیشتر بازاریان شریف چون واحد های صنفی شان اجاره ای می باشد حتی توان تامین مخارج واحد های صنفی را نداشته و ندارند! انتظار ما این بود همانگونه که اصناف برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام دستورالعمل های ابلاغی را […]

ارسال توسط :
پ
پ

با شیوع بیماری کرونا در ده ماه گذشته،  اصناف کشورخسارت زیادی متحمل شده است بیشتر بازاریان شریف چون واحد های صنفی شان اجاره ای می باشد حتی توان تامین مخارج واحد های صنفی را نداشته و ندارند! انتظار ما این بود همانگونه که اصناف برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام دستورالعمل های ابلاغی را اجرا نمودند  دولت هم برای جبران خسارت وارده به اصناف اقدام نماید.

این مطلب را حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درگفتگوبا خبرنگار خبرگزاری آریا استان مازندران در شهرستان بابل اعلام کرد و یادآورشد:

متاسفانه دولت در ۱۰ ماهه گذشته هیچ گونه حمایتی از اصناف نکرده است !!  اگر دولت نمی تواند ازبازاریان شریف حمایت مالی نماید لااقل با اختصاص وام ارزان قیمت این امکان را به این عزیزان بدهند تا در شرایط فعلی بصورت کجدارو مریز به فعالیت شان ادامه دهند ! به زعم بنده این انتظار حداقلی بازاریان شریف است امیدواریم دولتمردان نسبت به رفع مشکلات این عزیزان  ساعی باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در ادامه خطاب به مسئولین کشورچنین گفت :

بخش های اقتصادی کشوربه اصناف وابسته است، هرزمان  بازار کشور در اوج باشد رونق اقتصادی کشورهم شکوفا می شود وهرزمان بازار در رکود قرارگیرد رونق اقتصادی کشورهم درسکون قرارمی گیرد .

وی افزود: توسعه اقتصادی هر کشوری به همکاری نزدیک و همه جانبه بخش های مختلف اقتصادی شامل دولت – بانک ها – صنایع – کارخانجات و بخش توزیع  که بازارمی باشد بستگی دارد، به زعم بنده باید توسعه متوازن در بخش های مختلف اقتصادی به اجرا درآید تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

لعلی درپاسخ به این سئوال، برای رفع موانع تولید و توزیع کالا چه تدابیری باید اندیشیده شود یادآورشد :

برای رفع موانع تولید وتوزیع کالا باید تمام بخش های مرتبط  همکاری نزدیکی با هم داشته باشند، دولت باید با تبیین سیاست های کلان اقتصادی و ابلاغ آن به سایر بخش ها، زمینه را برای توسعه متوازن فراهم نماید.

وی افزود: واقعیت اینست  در کشورمان بانک ها که ازدولت تبعیت می نمایند در اجرای سیاست های اقتصادی دولت، نقش بی بدیلی داشته و دارند، بانک ها می توانند با ارائه تسهیلات متناسب به تولید کنندگان، این فرصت را به کارخانجات وصنایع  بدهند  تا با تولید بیشترجهت تامین نیازهای کشور، نقش کلیدی خود را ایفاء نمایند. تنها راه برای رفع موانع تولید و توزیع کالا همکاری همه دستگاهها در جهت اجرای سیاست های کلی کشور است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درپاسخ به این سئوال، اصناف برای رشد اقتصادی کشورچه نقشی می تواند داشته باشد چنین گفت :

اصناف درکشورمان همیشه پل ارتباطی بین دولت، تولید کنندگان ومردم بوده وهست بازارمی تواند با توزیع بهتر نیاز های مردم، این نقش ارتباطی را مثل همیشه به منصه ظهوربرساند. مضاف بر این اصناف نه تنها در بخش توزیع و صادرات بلکه در بخش تولید هم نقش بی بدیلی داشته و دارد بیش از ۶۳۰ هزار واحد صنفی تولیدی کشور زیر نظراصناف قراردارند درصورت حمایت دولت با فعالتر کردن این واحدها، بازارمی تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش زیادی داشته باشد. به زعم بنده  باید به نقش کلیدی اصناف هم درتوزیع و صادرات وهم در تولید توجه ویژه ای گردد. بازار در بسیاری از امور اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی کشوربویژه کاهش نرخ بیکاری کمک کار خوبی برای دولت بوده وخواهد بود امید می رود دولتمردان به نقش بی بدیل اصناف توجه اساسی نمایند.

لعلی درپایان درپاسخ به این سئوال، برای برون رفت ازمشکلات فعلی چه تدابیری باید اندیشیده شود یادآورشد:

برای برون رفت از مشکلات فعلی در بازار، باید سیاست های حمایتی دولت از اصناف بیشتر از گذشته گردد، متاسفانه در چند سال اخیر هرزمان دولتمردان با کاهش قمیت نفت و بودجه مواجه می شدند این کمبود ها را با فشار مضاعف بر اصناف جبران کرده و می کنند. واقعیت اینست در چند سال گذشته دولتمردان نه تنها حمایت چندانی از اصناف نکردند بلکه با اخذ مالیات مضاعف ومالیات برارزش افزوده، باعث رکود بیشتر بازارشدند. اصناف همیشه کمک کارخوبی برای دولت در بخش های مختلف از جمله کاهش نرخ بیکاری بود، اگرمی خواهیم  بازار از مشکلات فعلی خارج شود همانگونه که اصناف کمک کاردولت است دولت هم باید کمک کار اصناف باشد و با کاهش مالیات و رفع موانع مالیات برارزش افزوده و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت، زمینه را برای شکوفایی بازار فراهم نمایند چون شکوفایی بازار و توسعه اقتصاد کشور به هم وابسته اند و با شکوفا شدن بازار، اقتصاد کشور هم شکوفا می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.