حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
پبام تبریک رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل بمناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع):
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۵:۵۹
شناسه : 1467
بازدید 1251
29

حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل با ارسال پیامی فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت پنجمین کوکب آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع) را به رهبرمعظم انقلاب – مردم شهیدپرور و بازاریان ولایتمدار کشورمان تبریک گفتند. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان بابل، در قسمتی از پیام تبریک رئیس اتاق اینگونه […]

ارسال توسط :
پ
پ

حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل با ارسال پیامی فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت پنجمین کوکب آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع) را به رهبرمعظم انقلاب – مردم شهیدپرور و بازاریان ولایتمدار کشورمان تبریک گفتند. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان بابل، در قسمتی از پیام تبریک رئیس اتاق اینگونه آمده است :       
پنجمین کوکب آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع) اول ماه رجب سال ۵۷ هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. آنحضرت از دوران کودکی شکافنده دانش ها شناخته شده بود تا آنجا که در ستایش دانش او، شاعران قصیده ها سروده و نویسندگان قلم فرسایی ها کرده اند. اندیشه های زلال، مقاومت، منش، بزرگی، عزت نفس، پاکی و عبودیت در پیشگاه خداوند، درس هایی است که محمد بن علی(ع) ازپدر بزرگوارش گرفت و در اندیشه، چنان بلند و تیز پرواز شد که هیچ تیز پروازی به بلندای آن نرسید و دررفتار، آنگونه سترگ ومقاوم بود که هیچ حادثه تلخ و ناگواری ، آنحضرت را ازصراط مستقیم منحرف نکرد. با این که آغاز امامت امام محمد باقر(ع) با خلافت ولید بن عبدالملک همراه بود و در شرایط نامساعد اجتماعی قرارداشت اما توانست نهضتی علمی را پایه گذاری کند که تا آن زمان، دراسلام بی سابقه بوده است. امام محمد باقر(ع) با دوراندیشی و تحمل مشکلات بسیار، توانست مقدمات تاسیس یک دانشگاه بزرگ اسلامی را پایه ریزی کند. آنحضرت  که در تمام صفات والای انسانی ، سرآمد روزگارخود بود، توانست شیفتگان علم وفضیلت را از سراسر جامعه اسلامی آن روز دور خود جمع کند و آنقدر روایات و احادیث و آثار علمی در زمینه مسائل و احکام و تفسیر و تاریخ اسلام وانواع علوم از ایشان به یادگارمانده که از هیچ یک ازامامان معصوم، جز فرزند بزرگوارش امام صادق(ع) دیده نشده است. امام باقر(ع) درزمانی زندگی می کرد که از یکسو، نقل و کتابت احادیث پیامبر(ص) ممنوع شده بود و ازسوی دیگر، احادیث ساختگی دهان به دهان می گشت و فرقه های گوناگون سر برآورده و دین را با سلیقه خود تعریف می کردند. آنحضرت می کوشید فهم درستی ازدین ارائه دهد و احادیث پیامبر وامامان پیشین را احیاء وازانحرافات جلوگیری نماید برای رسیدن به این اهداف مهم، می بایست نهضتی بزرگ پایه گذاری شود که امام باقر(ع) با تربیت شاگردانی فراوان از اقصی نقاط جامعه اسلامی به آن همت گماشت و فرزند بزرگوارش آن را به بار نشاند. امام باقرالعلوم(ع) مبانی عقیدتی و باورهای دینی جامعه اسلامی را استوار کرد و به نقد و تخطئه اندیشه های انحرانی و باورهای نادرست راه یافته در قلمرو اسلامی پرداخت و فرهنگ فقهی و احکام شریعت را گسترش داد و با روش های غلط در کار اجتهاد واستنباط احکام فقهی مبارزه کرد و جامعه شیعی را به سوی اندیشه های ناب اسلامی هدایت فرمود وتشکیلات شیعی را ازخطر انهدام و نابود شدن در زیر چرخ های حاکمیت استبدادی امویان حفظ کرد و به جامعه اسلامی درزمینه های عبادت، زهد، کار و تلاش، علم ، اخلاق و حضور مفید و سازنده در اجتماع ، الگوهای عملی را شناساند. اینجانب خادم بازاریان شریف شهرستان بابل فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت پنجمین کوکب آسمان امامت و ولایت امام باقرالعلوم(ع) را به رهبرمعظم انقلاب – مردم شهیدپرور و بازاریان ولایتمدارکشورمان تبریک عرض نموده و ازخداوند سبحان استمداد می طلبم به برکت وجود ذی وجود پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت به مردم کشورمان نصرت بیشتری عنایت بفرمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.