حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگارآریا:
۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۵۷
شناسه : 1646
بازدید 925
24

شمه ای ازفعالیت ها و دستاوردهای اتاق اصناف شهرستان بابل را تشریح کرد همزمان با روز اصناف خبرنگار آریا در استان مازندران با حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل گفتگو کرد در این گفتگو رئیس اتاق اصناف ، شمه ای از فعالیت ها ودستاوردهای  بازار شهرستان بابل در حمایت از رزمندگان ۸ سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

شمه ای ازفعالیت ها و دستاوردهای اتاق اصناف شهرستان بابل را تشریح کرد

همزمان با روز اصناف خبرنگار آریا در استان مازندران با حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل گفتگو کرد در این گفتگو رئیس اتاق اصناف ، شمه ای از فعالیت ها ودستاوردهای  بازار شهرستان بابل در حمایت از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس – نحوه ارائه کمک های بازاریان به  زلزله زدگان شهرهای مختلف کشور- ارائه کمکهای بازاریان برای ساخت مدارس و اجرای طرح توسعه بازاراین  شهرستان را تشریح کرد.

وی ابتداء چنین گفت:

بازاریان شریف شهرستان بابل نقش بی بدیلی در پیروزی و حفظ انقلاب و حمایت از دستگاه های دولتی داشته و دارند. اصناف حامی اصلی مسئولین شهرستان بابل در برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری و مراسم های ویژه بوده و هستند .

لعلی در پاسخ به این سئوال ، بازار شهرستان بابل برای حمایت از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس چه اقداماتی داشته است گفت :

با شروع جنگ تحمیلی بازاریان  کشور از حامیان اصلی رزمندگان اسلام بودند بازاریان شهرستان بابل  هم در سنگر مقدم جبهه ها هم در تامین مایحتاج ضروری رزمندگان اسلام و هم در بازسازی شهرهای جنگی نقش بی بدیل و تعیین کننده ای داشتند.

وی افزود:  با شروع جنگ تحمیلی ، ستاد های پشتیبانی جنگ در تمام استانها و شهرها برای حمایت از رزمندگان اسلام تشکیل شد. وظیفه این ستادها جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به جبهه های جنگ بود از آنجائیکه  دفتر نماینده امام در استان مازندران در شهرستان بابل مستقر بود مسئولیت ستاد پشتیبانی ازجنگ در استان مازندران به عهده آیت اله هادی روحانی نماینده فقید حضرت امام در استان قرار گرفت ، با همین منظر بازار شهرستان بابل از نظر تامین مایحتاج رزمندگان اسلام  نقش  اساسی داشته و هر زمان نماینده فقید حضرت امام در استان مازندران درخواست می نمودند بازاریان شهرستان بابل  چندین  کامیون که در بیشتر مواقع به بیش از ۷۰ کامیون می رسید  کمک برای رزمندگان اسلام ارسال می کردند. همچنین  بازار شهرستان بابل برای جابجایی رزمندگان اسلام ۵۰ دستگاه تویوتا لندکروز و دو دستگاه آمبولانس خریداری و برای جبهه ها ارسال کردند.

به گفته لعلی،  زمانی که بازسازی مناطق جنگی مطرح گردید حضرت آیت اله روحانی نماینده فقید امام خمینی (ره) به پشتیبانی مردم خوب استان مازندران ، مسئولیت بازسازی شهر سوسنگرد را بعهده گرفتند بازاریان شریف شهرستان بابل با هماهنگی اتحادیه های صنفی  ضمن اهدای کمک های نقدی و اعزام نیروهای متخصص و کار بلد،  نقش بسیار  مهمی در بازسازی شهر جنگ زده  سوسنگرد داشتند.

وی در ادامه چنین گفت: بازاریان شریف  استان مازندران بیش از۵۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نمودند  شهرستان بابل با بیش از ۱۱۰ شهید بیشترین شهدای بازار را در سطح استان تقدیم انقلاب کرده است.  بازاریان شریف شهرستان بابل با تقدیم این تعداد شهدا باردیگر ثابت نمودند دنبال رو علمای اسلام هستند وهمیشه در دفاع ازاسلام با تمام وجود آماده فدا کاری  می باشند.

لعلی اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی به زلزله زدگان نقاط مختلف کشور را از دیگر اقدامات بازارشهرستان بابل  اعلام کرد و گفت: بازارشهرستان بابل در حمایت از زلزله زدگان شهرهای مختلف کشور نقش بی بدیلی داشته است بازاریان شریف شهرستان بابل ضمن تامین ۲۷ کامیون مایحتاج مورد نیاز زلزله زدگان رودبار – منجیل – بم و  کرمانشاه  و برف شدید در گیلان، در بازسازی منازل مردم آسیب دیده هم مشارکت گسترده ای داشته اند.

وی افزود: بازارشهرستان بابل برای حفظ و  پاسداری از دستاوردهای رزمندگان عزیز اسلام ضمن مشارکت گسترده در برگزاری یادواره های شهدا در سطح شهرستان بابل ، تاکنون ۵ یادواره شهدای ۸ سال دفاع مقدس بازاررا برگزار کرده است همچنین بمنظور اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر و حفظ حجاب در سطح شهرستان بابل دو همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور امام جمعه محترم و مسئولین بزرگواراین شهرستان برگزار شده است.

لعلی درادامه حمایت از پاسداران مدافعان حرم و مشارکت گسترده در برگزاری مراسم تشییع و یادواره شهدای حرم  – مشارکت با دیگر ادارات شهرستان بابل جهت برگزاری همایش و جشن های  دهه مبارک فجر و برگزاری چندین جشن  بزرگ  دهه مبارک فجر به صورت مستقل از سوی اتاق اصناف شهرستان بابل را از دیگر فعالیت های بازار این شهرستان اعلام کرد.               

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ساخت مدرسه حضرت زینب (س) در کوی پلیس شهر بابل و اهدای آن به آموزش و پرورش – مشارکت درساخت مدرسه ائمه بقیع فعلی  –  ساخت پادگان ولیک ازسوی بازاریان و اهدای آن به سپاه پاسداران – تامین مایحتاج ضروری مردم – کمک مستمر و همه ساله به کاروانهای پیاده و راهیان نور – مشارکت در کارهای فرهنگی و هنری شهر و کمک به ادارات و ارگانهای مختلف شهرستان برای برگزاری مراسم ها درسطح شهرستان را از دیگر فعالیت های عام المنفعه بازاریان شریف شهرستان بابل اعلام کرد و یادآورشد: 

بمنظور خدمات رسانی بهتر و بیشتر نیروهای انتظامی به مردم شهرستان بابل از سوی اتاق اصناف و اتحادیه هتل و رستوران  این شهرستان دو دستگاه اتومبیل به نیروی انتظامی شهرستان بابل اهداء گردید.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در پاسخ به این سئوال برای توسعه بازار شهرستان چه اقداماتی شده است گفت: مسئولین بازارشهرستان بابل  همزمان با ارائه کمک ها به ادارات و ارگانهای مختلف ، نیم نگاهی هم به توسعه بازار داشته و دارند و در این راستا گامهای اساسی برداشته اند ، اجرای طرح توسعه کمی و کیفی  بازار شهرستان بابل ازدیگر اقدامات خوب و مثمرثمر مسئولین بازار این شهرستان می باشد.  با تلاش مسئولین بازار، دو طرح مکانیزه شدن مکاتبات اداری و مکانیزه شدن انتخابات اتحادیه های صنفی برای اولین بار در سطح استان مازندران  در شهرستان بابل اجرایی گردید.

وی ساخت برج اصناف را بزرگترین دستاورد اتاق اصناف شهرستان بابل اعلام کرد و گفت:

قبل از انقلاب اتاق اصناف شهرستان بابل در یک واحد استیجاری مشغول فعالیت بود که در سال ۷۶ به همت مسئولین وقت اتاق ساختمان اداری در چهارراه نواب ساخته شد و پس از ۲۰ سال مجدداً با پیگیری هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل ساخت اولین برج اصناف که در سطح کشور بی نظیر و در سطح استان مازندران کم نظیر می باشد با تلاش مستمر مسئولین بازار به بهره برداری رسید  در حال حاضر ساختمان اداری اتاق اصناف و چند اتحادیه صنفی در برج مشغول خدمت به مردم و بازاریان شریف می باشند.

وی در ادامه اینگونه  نوید داد و گفت:  با اتمام کامل برج اصناف شهرستان بابل  تمام ۵۴ اتحادیه صنفی این شهرستان در آن مستقر خواهند شد تا هم خدمات رسانی به مردم و بازاریان شریف سهل و آسان گردد و هم بار ترافیک شهرکاهش یابد.

لعلی ارائه خدمات بدون واسطه به مردم و بازاریان شریف را از وظایف اصلی مسئولین اتاق اعلام کرد و یادآورشد: واقعیت اینست اتاق اصناف شهرستان بابل اولین نهادی است که مردم بدون واسطه و همه روزه می توانند با رئیس و هیات رئیسه اتاق دیدار و مسائل و مشکلاتشان را مطرح نمایند چون در اتاق اصناف رئیس دفتری وجود ندارد و درب اتاق بنده و اعضای محترم هیات رئیسه به روی ولی نعمتان جامعه  بازاست و هر زمان مردم و بازاریان شریف اراده نمایند درخدمت شان هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال برای ساخت شهرک های صنفی چه اقداماتی شده است گفت : واقعیت اینست برای ساخت شهرک های صنفی رایزینی زیادی با مسئولین کشوری – استانی و شهرستانی داشتیم . خوشبختانه تلاش ها منتج به نتیجه شد و عملیات اجرایی  اولین شهرک صنفی شهرستان بابل شروع شده است در حال حاضر شهرک صنفی اتحادیه بنکداران ( اتحادیه خواربارو لبنیات ) شهرستان بابل در دست اقدام است . امیدواریم  در آینده نزدیک با همکاری مسئولین استان مازندران و شهرستان بابل  شهرک های صنفی برای تمام اتحادیه های صنفی این  شهرستان ساخته شود.

به گفته لعلی، با ساخت شهرک های صنفی، ضمن کاهش بار ترافیک و مشکل زیست محیطی شهربابل، به شهرداری این شهر  این فرصت  داده می شود با کمترین هزینه مبلمان شهربابل را ساماندهی نماید .

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در پایان از حمایت های همه جانبه امام جمعه محبوب – نمایندگان مجلس – فرماندار ویژه – رئیس اداره صمت – اعضای شورای شهرو شهردار بابل از بازار این شهرستان تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود با تداوم این حمایت ها ضمن شتاب گرفتن طرح توسعه بازار، خدمات رسانی  به مردم و  بازاریان شریف بیشتر از گذشته گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.