حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درگفتگو با خبرنگار آریا:
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۵۴
شناسه : 1566
بازدید 1289
28

نقش اصناف کشور در تولید و توزیع کالا را تشریح کرد باوضعیت موجود کشور و رکود شدید در اقتصاد و بازار، اصناف می تواند نقش بی بدیلی در تولید و توزیع کالا داشته باشد. این خبررا حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در گفتگو اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری آریا در استان مازندران اعلام کرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

نقش اصناف کشور در تولید و توزیع کالا را تشریح کرد

باوضعیت موجود کشور و رکود شدید در اقتصاد و بازار، اصناف می تواند نقش بی بدیلی در تولید و توزیع کالا داشته باشد.

این خبررا حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در گفتگو اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری آریا در استان مازندران اعلام کرد و یادآورشد: به زعم بنده مسئولین باید قبل ازهراقدامی برای تولید کالا، بایدها و نبایدهای تولید کالا درکشوررا شناسایی نمایند یعنی فعالیت هایی که باعث شکوفایی تولید می شود یا برای تولید مضراست را شناسایی وبراساس آن برنامه جامعی تدوین و برای اجرا به مسئولین پایین دستی ابلاغ نمایند. همچنین باید ازموازی کاری بعضی از ادارات جلوگیری گردد تا اصناف درتولید کالا بتواند کمک کارخوبی برای دولت باشد.

وی افزود: واقعیت اینست درحال حاضر بیش از۶۵۰ هزارواحد صنفی تولیدی کشور زیر نظر اصناف قرار دارند اصناف می تواند با فعالتر کردن این واحدها، در توسعه اقتصادی کشور نقش زیادی داشته باشد.

به گفته وی، اصناف کشور با دارابودن۷میلیون شغل، بدون ایجاد بار مالی بر دوش دولت ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی کشوررا بعهده دارد وعمده تولید وتوزیع کالا وخدمات در سطح کشورهم توسط اصناف انجام می شود.

لعلی درپاسخ به این سئوال، بازارچگونه می تواند کمک کار دولت در تولید وتوزیع کالا باشد چنین گفت: بازار پتانسیل زیادی برای رشد و بالندگی اقتصاد کشوردارد و در تولید و توزیع کالا و خدمات می تواند کمک کار اصلی دولت باشد امیدواریم مسئولین کشوربه نقش اصناف توجه ویژه ای نموده و با واکاوی موانع تولید و تدوین نقشه راه جامع ، شرایط را برای افزایش تولید کالا فراهم نمایند.

وی افزود: همه می دانیم این قشر عظیم جامعه (اصناف) می تواند در دو بخش (توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار) کمک کار خوبی برای دولت باشد. دولت برای ایجاد هر فرصت شغلی باید سرمایه گذاری سنگینی انجام دهد اما اصناف بدون اخذ کمک از دولت ، فقط با اتکا به سرمایه خود، تاکنون در زمینه اشتغال بسیار موفق عمل نموده است.  درحال حاضر۲۴ میلیون ایرانی به صورت مستقیم وغیرمستقیم تحت پوشش اصناف قراردارند . بازاریان کشور تاکنون بدون اینکه یک ریال بار مالی بردوش دولت بگذارند  هفت میلیون شغل در کشورایجاد کرده اند. دولت با تدوین قوانین برای ارتقای کسب و کار، با حمایت از اصناف می تواند نسبت به کاهش نرخ بیکاری اقدامات بایسته ای انجام دهد.

وی در ادامه چنین گفت: با حمایت ازصنوف تولیدی قطعاً شاهد افزایش تولید و اشتغال و رشد و پویایی اقتصاد در کشور خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در ادامه شاخص های اصناف برای افزایش تولید و توزیع کالا را اینگونه تشریح کرد و یادآورشد: طبق آماردر ایران حدود ۳۸۰ خوشه اقتصادی وجود دارد که ۷۰ درصد از این خوشه ها که بالغ بر ۶۵۰ هزار بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط می باشند تحت پوشش اصناف قراردارند. همچنین ۹۰ درصد از یک میلیون و ۴۰۰ هزارواحد توزیعی درمجموعه نظام توزیعی کشور تحت پوشش اصناف قرار دارند یعنی تقریباً نظام توزیع کشور دراختیار اصناف قرار دارد و بازارمی تواند درجهت رشد تولید و توزیع آسان و عادلانه کالا نقش بسیار مهمی داشته باشد.

به گفته لعلی، درسراسر کشورحدود ۳۹۰ اتاق اصناف با بیش از ۸۸۰۰ ساختار صنفی وجود دارند که این ساختارها را می توان یکی ازمدنی ترین نهادهای اقتصادی کشورقلمداد نمود چون در سراسر کشورحدود ۵۰ هزار مدیر با رای مستقیم مردم درمجموعه اصناف انتخاب می شوند اگرازظرفیت و پتانسیل این مدیران استفاده بهینه شود می توانیم ضمن رفع مشکل موانع تولید، مشکل بیکاری کشور را هم رفع نمائیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درپایان چنین گفت: اصناف ولایتمدار با تجارب ارزنده ای که کسب کرده است همیشه حامی انقلاب بوده وهستند امید می رود نقش اصناف برجسته تر گردد تا بازاریان بتوانند برای توسعه کشور نقش خود را خوب ایفاء نموده و با افزایش تولید و توزیع بهینه کالا، اهداف مسئولین برای رسیدن به خودکفایی کالا محقق گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.