حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
بررسی مشکلات بازاریان شهرستان بابل با حضور نماینده مجلس و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف این شهرستان:
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۷
شناسه : 1512
بازدید 1282
24

سردارسعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق اصناف شهرستان بابل در نشستی صمیمی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف، ضمن بررسی مشکلات بازاریان این  شهرستان قول مساعد داد نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید. در این نشست صمیمی که آقایان لعلی – ظرافت – نبی زاده و خانم پوررضا اعضای […]

ارسال توسط :
پ
پ

سردارسعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق اصناف شهرستان بابل در نشستی صمیمی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف، ضمن بررسی مشکلات بازاریان این  شهرستان قول مساعد داد نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید.

در این نشست صمیمی که آقایان لعلی – ظرافت – نبی زاده و خانم پوررضا اعضای هیات رئیسه – صبوریان مشاور عالی اتاق اصناف – صادقی رئیس اتحادیه مشاورین املاک – سرگرد رضا تبار فرمانده بسیج اصناف – موقریکی از بازاریان حضورداشتند پس از قرائت قرآن مجید حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به سردار سعادتی نماینده مردم شریف شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی خطاب به ایشان چنین گفت: شما افتخار ما بوده و خواهید بود و ما هم در خدمت شما هستیم . همانگونه که مستحضرید بازار مشکلات زیادی دارد متاسفانه اخیراً بعضی از نمایندگان مجلس بجای رفع مشکلات بازاریان شریف و تقویت بیشتر اتحادیه های صنفی،  به اتحادیه ها  توهین نمودند ! به زعم بنده این  نمایندگان  با اصناف شهرشان مشکل دارند همین امر باعث گردید به کل اصناف توهین نمایند! از شما  انتظار داریم از حق بازاریان شریف که همیشه یار و یاور انقلاب و مردم بوده و هستند دفاع نمائید.

وی افزود: بنده بیش از نیم قرن است در خدمت بازاریان شریف هستم تمام تلاش مان اینست رضایت خدا و مردم شریف تامین گردد. اصناف در تمام جبهه ها از دفاع مقدس گرفته تا در بحث مدافعان سلامت – زلزله و حوادث غیر مترقبه یار و یاورمسئولین و مردم بوده و هستند در زمان جنگ هر زمان آیت اله روحانی نماینده فقید امام و رهبری در استان مازندران امر می فرمودند بازاریان شریف شهرستان بابل به نیت ۷۲ شهید کربلا  72 کامیون نیازهای رزمندگان را به جبهه ها ارسال می کردند در بازسازی سوسنگرد هم بازاریان نقش اساسی داشته اند. با شیوع  بیماری کرونا بازاریان علیرغم اینکه با تعطیل شدن بازار خسارت زیادی متحمل شدند به یاری مدافعان سلامت شتافتند و امکانات مورد نیاز این عزیزان را تامین نمودند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در ادامه چنین گفت : بازاریان شریف در یکسال گذشته بخاطر  شیوع بیماری کرونا خسارت زیادی متحمل شدند بعضی از واحدهای صنفی بیش از یکسال تعطیل بودند انتظارداریم مسئولین دراین شرایط سخت به کمک بازاریان شریف بشتابند و خسارت وارده را جبران نمایند تا این عزیزان بتوانند بر مشکلاتشان فائق آیند.

لعلی در ادامه اجرای حکم اخیر دیوان عدالت اداری را به ضرر بازار اعلام کرد و خطاب به سردار سعادتی یادآورشد: حکم اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم فعالیت هیات مدیره اتحادیه ها بیش از دو دوره مشکلات بازاریان شریف را بیشتر در گذشته خواهد نمود چون تمام نیروهای کیفی اتحادیه ها مجبورند از اتحادیه ها بروند! یعنی  اتحادیه ها بدون نیروی کیفی اداره خواهند شد. مدیریت بازار بسیار مهم می باشد از شما نمایندگان محترم انتظار داریم مدیریت بازار را جدی بگیرید تا مشکلات  بازار مرتفع گردد.

وی افزود: بنده اصلا به فکر خودم نیستم ولی افرادی در هیات رئیسه و اتحادیه ها وجود دارند که می توانند برای  پیشرفت بازار مثمرثمر باشند . با اجرای حکم دیوان یقین داریم حتی اسم اتاق اصناف هم محو خواهد شد .  امیدواریم نمایندگان مجلس فکری اساسی در این زمینه نمایند تا اتاق اصناف بتواند مثل گذشته با فعالیت مثمرثرش در خدمت مسئولین و مردم باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در پایان چنین گفت : ما در گذشته در خصوص مالیات نگرانی داشتیم خوشبختانه رئیس فعلی امور مالیاتی شهرستان همکاری خوبی با بازار دارند ولی بیشترین نگرانی بازار فعلا حکم دیوان است اگر این حکم اجرایی گردد به زعم بنده بازار نابود خواهد شد امیدواریم مسئولین در این زمینه اقدامی عاجل نمایند تا این نگرانی مرتفع گردد.

در ادامه این نشست ظرافت نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به سردار سعادتی خطاب به ایشان چنین گفت : بازار بدنه نظام بوده و هست و خواهد بود بازار همیشه حامی مسئولین و مردم بوده و هست با شیوع بیماری کرونا بازاررا تعطیل کردیم تا مسئولین بتوانند این بیماری را مهار نمایند. بازاریان شریف در یکسال گذشته خسارت زیادی متحمل شدند علیرغم خسارت وارده ،  بازاریان شریف بکمک مدافعان سلامت شتافتند. حتی برای کمک به مدافعان سلامت میوه بیمارستانها و بیماران را بمدت یکماه تامین نمودند امیدواریم مسئولین هم برای جبران خسارت وارده به بازاریان اقدام عاجلی نمایند.

وی درادامه یادآورشد: برج اصناف شهرستان بابل در سطح کشور بی نظیر است وزیر صمت وقت درزمان افتتاح این برج اعلام نمود برج اصناف بابل در کشور نمونه می باشد این برج بدون اعتبار دولت فقط با حمایت بازاریان شریف ساخته شده است بازار از مسئولین انتظار حمایت مالی ندارد فقط انتظار ما اینست در عوارضات شهرداری ما را حمایت نمایند. متاسفانه جریمه ماده صد وعوارض وضع شده برای برج اصناف بسیار زیاد می باشد و تامین آن از ید مسئولین اتاق خارج است.  انتظار ما اینست با توجه به اینکه برج اصناف متعلق به مردم است مسئولین این برج را از پرداخت عوارض معاف نمایند .

نبی زاده دبیر اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به سردار سعادتی خطاب به ایشان  چنین گفت:

ما از حضرتعالی سه انتظار داریم انتظار اول:  در قانون آمده است که اماکن نیروی انتظامی ضابط اتاق اصناف می باشد یعنی اماکن موظف است با اتاق همکاری نماید متاسفانه این همکاری از منظر ما مناسب نیست از شما انتظار داریم برای ساماندهی واحدهای صنفی ترتیبی اتخاذ فرمائید تا اماکن نیروی انتظامی با اتاق همکاری بیشتری داشته باشد .

انتظار دوم :  اتاق اصناف را کمک نمائید تا مجوز راه اندازی یک درمانگاه تخصصی شبانه روزی برای اصناف را اخذ نماید تا بازاریان شریف بتوانند از امکانات این درمانگاه بهره مند شوند. 

سومین انتظار:  اتاق اصناف شهرستان بابل  قبلا درخواستی مبنی بر تشکیل جلسه با مجمع نمایندگان استان ومسئولین اتاق اصناف شهرهای مازندران خدمتتان ارائه کرده بود  انتظار داریم این جلسه برگزار گردد تا مشکلات بازاریان در محضر نمایندگان  مجلس بررسی گردد.

وی افزود: انتظارات ما خارج از قانون نیست بلکه براساس قانون است امیدواریم جهت برآورده شدن این انتظارات مسئولین بازار را یاری فرمائید .

در ادامه خانم پوررضا نائب رئیس دوم اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به سردار سعادتی خطاب به ایشان چنین گفت : متاسفانه اماکن نیروی انتظامی شهرستان بابل بجای همکاری و هماهنگی با اتاق اصناف مستقیما نسبت به پلمب واحدهای صنفی اقدام می نماید همین امر باعث گردید بازاریان شریف دلسرد شده  و بجای سرمایه گذاری در شهرشان در دیگر شهرها سرمایه گذاری نمایند !امیدواریم با پیگیریهای حضرتعالی این مشکل بازاریان شریف مرتفع گردد.

وی افزود: بازاریان شریف با شیوع بیماری کرونا خسارت زیادی دیدند دولت برای رفع قسمتی از خسارت وارده وام بانکی برای بعضی از واحدهای صنفی لحاظ نموده است متاسفانه بخاطر شرایط سخت بانک ها ، بازاریان شریف از گرفتن وام منصرف شدند امیدواریم برای رفع این مشکل هم اقدامی شود تا بازاریان بتوانند با شرایط سهل تری وام اخذ نمایند.

در ادامه این جلسه صبوریان مشاورعالی اتاق اصناف – صادقی رئیس اتحادیه مشاورین املاک – رضا تبار فرمانده بسیج اصناف شهرستان بابل طی سخنانی ضمن مطرح کردن بعضی از مشکلات بازاریان شریف این شهرستان خطاب به سردار سعادتی چنین گفتند: در سال ۹۲ اصلاحاتی در قانون نظام صنفی صورت گرفت و قوانین جدید تصویب شد در این قوانین محدودیت هایی برای اعضای هیات مدیره اتحادیه ها ی صنفی لحاظ گردید با توجه به حکم دیوان ، ۹۳ درصد از مدیران اصناف کشور باید تغییر نمایند که این تغییرعمده مشکلات بازاریان شریف را مضاعف خواهد کرد امیدواریم نمایندگان مجلس نسبت به بازبینی این قوانین اقدام نمایند.

این عده در ادامه موازی کاری و نرخ گذاری بعضی از تشکل ها در کار اتاق اصناف و کمیسیون نظارت را از دیگر مشکلات بازاریان  و مردم این شهر اعلام کردند و یادآورشدند : طبق قانون فقط کمیسیون نظارت شهرستان بابل حق نرخ گذاری را دارد متاسفانه در شهرستان بابل بعضی از گروهها در کار اتاق اصناف دخالت نموده و راسا نرخ اعلام می نمایند که این موازی کاری و نرخ گذاری به ضرر مردم شهرستان می باشد امیدواریم با تدابیر لازم ، جلوی این موازی کاریها گرفته شود.

در ادامه این نشست سردارسعادتی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای ضمن تشکر از هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل خطاب به این عزیزان چنین گفت : بنده در آغاز به کار مجلس خدمت شما بزرگوران قولهایی داده بودم یقین بدانید به قولمان عمل خواهیم کرد ، امیدواریم در کنار شما عزیزان تحولی اساسی در شهرستان بابل ایجاد گردد.

وی افزود: شهرستان بابل در تمام زمینه ها ظرفیت بالایی دارد متاسفانه عقب ماندگی زیادی در این شهرستان وجود دارد باید برای رفع این عقب ماندگی فعالیت های زیربنایی زیادی را شروع و به منصه ظهور برسانیم .

وی در ادامه چنین گفت : ما در مقطعی به مجلس رفتیم که منابع و امکانات کشور مناسب نیست ! دغدغه زیادی در سطح شهرستان وجود دارد همه ، از شما مسئولین بازار گرفته تا  نمایندگان مجلس – امام جمعه – فرماندار و دیگر مسئولین  باید تلاش نمائیم   تغییرات  اساسی در شهرستان بابل ایجاد گردد .

به گفته سردار سعادتی برج اصناف در سطح کشور بی نظیر است انتظارما از بازار اینست در ساخت پروژه ها عمرانی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی افزود:  رسیدن به توسعه مورد دلخوا به همت و عزم عمومی نیاز است با همین منظر  باید مشکلات شهرستان را اولویت بندی و براساس اولویت ها این مشکلات را رفع نمائیم. همچنین  باید تلاش شود سرمایه گذاران برای توسعه شهرستان بابل راغب به  سرمایه گذاری در این شهرستان  شوند  به زعم بنده فقط با  همکاری بیشتر، توسعه شهرستان بابل محقق خواهد شد. 

 وی در خصوص مشکل آب شرب و پسماند زباله چنین گفت : ما تاکنون برای رفع مشکل آب شرب مردم بیش از ۳۰  جلسه و برای رفع مشکل پسماند زباله بیش از ۴۰ جلسه با مسئولین کشوری – استانی داشتیم تمام تلاش مان اینست مشکلات مردم مرتفع گردد این قول را می دهیم  تا رفع مشکل دست از تلاش بر نداریم   چون اعتقاد داریم برای نجات شهرستان بابل از وضعیت موجود، باید کارهای زیرساختی زیادی درشهرستان به اجرا درآید.

سردارسعادتی در ادامه به نقش بازار در توسعه شهرستان بابل اشاره کرد و خطاب به  هیات رئیسه اتاق اصناف چنین گفت : نقش بازار در پیروزی و حفظ انقلاب بی بدیل بوده است بازار پشتوانه اصلی نظام است باید مشکلات بازار اولویت بندی شود تا ما براساس اولویت ها نسبت به رفع مشکلات بازاریان شریف اقدام نمائیم .

وی افزود: باید یک کارگروه برای رفع مشکلات بازاریان در اتاق اصناف شهرستان بابل  تشکیل گردد به زعم بنده  با وجود حاج آقای لعلی و هیات رئیسه اتاق اصناف این کارگروه می تواند مشکلات بازارشهرستان بابل را بررسی  و طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع مشکلات ارائه نماید . این قول و نوید را می دهیم ما هم براساس نظرکارگروه برای رفع مشکلات بازاریان شریف اقدام نمائیم.

وی در ادامه خطاب به هیات رئیسه اتاق اصناف چنین گفت : ما می دانیم بازاریان شریف با شیوع بیماری کرونا خسارت زیادی متحمل شدند متاسفانه دولت هم برای رفع خسارت وارده به بازاریان هیچ گونه حمایتی نداشته است بجد پیگیر خواهیم بود تا وام  اهدایی به بازاریان خسارت دیده سهل و آسان گردد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواسته های هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل را بحق دانست و در خصوص اجابت درخواست های این عزیزان چنین گفت : در خصوص نحوه همکاری اماکن نیروی انتظامی با اتاق اصناف شهرستان بابل  با فرمانده نیروی انتظامی استان هماهنگی خواهم کرد که این مشکل و نگرانی هیات رئیسه اتاق مرتفع گردد.  در خصوص نشست مجمع نمایندگان استان با روسای اتاق اصناف شهرهای مازندران تلاش  خواهیم کرد که این نشست مهم  برگزار شود  .در خصوص اخذ مجوز برای راه اندازی درمانگاه تخصصی اصناف هم پیگیری خواهیم نمودتا این خواسته بحق هم محقق گردد.  با این اوصاف  از هیات رئیسه اتاق انتظارداریم درخواست شان را مکتوب نمایند تا براساس نیازشان اقدام نمائیم .

وی درخصوص عوارض کسبی هم چنین گفت : این قول را می دهیم تا با مسئولین شهرداری بابل هماهنگی نمائیم تا دغدغه بازاریان شریف بابل در این زمینه مرتفع گردد.

سردارسعادتی در خصوص نرخ گذاری و موازی کاری بعضی از تشکیلات در کار اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف یادآورشد: مرجع رسمی  و  قانونی قیمت گذاری و نرخ گذاری ، اتاق اصناف و کمیسیون نظارت شهرستان می باشد هیچ تشکیلاتی حق دخالت در این زمینه را ندارد و درصورت مشاهده  برخوردخواهیم نمود.

نماینده مردم شهرستان بابل  در ادامه خطاب به هیات رئیسه اتاق اصناف این شهرستان چنین گفت : ما درکنار شما هستیم و افتخار می کنیم در خدمت شما و بازاریان شریف باشیم بنده به شما مسئولین بازار اعتقاد و باور دارم و از انسجام و وحدت هیات رئیسه اتاق هم خشنودم.

سردار سعادتی در پایان یادآورشد: بابل ظرفیت زیادی دارد بازار این شهرستان هم ظرفیت و پانسیل فراوانی دارد می دانیم بازار در کمک مومنانه به مدافعان سلامت کمک شایانی کرده است باید از این ظرفیت ها برای توسعه شهرستان استفاده بهینه نمائیم امیدواریم با هماهنگی و همکاری هم مشکلات مردم و بازاریان شریف مرتفع و توسعه شهرستان بابل محقق گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.