حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
بررسی مسائل و مشکلات مهم  و اساسی بازار شهرستان بابل توسط بزرگان این شهرستان:
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
شناسه : 2266
بازدید 750
15

بزرگان شهرستان بابل درجلسه ای ضمن بررسی مشکلات بازاریان این شهرستان ، تصمیمات لازم برای  رفع  مشکلات مطرح شده در جلسه اتخاذ نمودند.  دراین  جلسه که با حضور  حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن روحانی امام جمعه – سردار سعادتی و دکتر کریمی نمایندگان مردم در مجلس – دکتر عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه […]

ارسال توسط :
پ
پ

بزرگان شهرستان بابل درجلسه ای ضمن بررسی مشکلات بازاریان این شهرستان ، تصمیمات لازم برای  رفع  مشکلات مطرح شده در جلسه اتخاذ نمودند.

 دراین  جلسه که با حضور  حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن روحانی امام جمعه – سردار سعادتی و دکتر کریمی نمایندگان مردم در مجلس – دکتر عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه – مهندس کاردگر رئیس شورای شهر – مهندس تشکا فیروزجایی رئیس اداره صمت – حاج حسین لعلی رئیس سابق اتاق اصناف – ظرافت – نبی زاده – پوررضا – کبودتبار – نعمتی و صبوریان اعضای هیات رئیسه و مشاور اتاق اصناف شهرستان بابل برگزار شده بود مشکلات بازار شهرستان بابل شامل-  نحوه کنترل  فروشگاههای بزرگ زنجیره ای  – لزوم بازنگری مصوبه مجلس در خصوص  قانون نظام صنفی و قانون دو دوره فعالیت هیات مدیره اتحادیه های صنفی – نحوه رفع کمبود منابع مالی اتحادیه ها و اتاق اصناف –  نحوه رفع مشکل پایان کارپروژه بزرگ برج اصناف – تامین تسهیلات برای اتاق اصناف جهت اتمام برج اصناف – نحوه همکاری بیشتر نیروی انتظامی با بازار شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در ابتدای این جلسه مهم پس از قرائت قران مجید توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل ، حاج حسین لعلی رئیس سابق اتاق اصناف ضمن خیرمقدم گویی به مسئولین این شهرستان ، خطاب به این عزیزان چنین گفت: بنده از  شما بزرگان شهرستان بابل که همیشه حامی بازار بودید صمیمانه تشکر می نمایم امیدوارم در این جلسه مهم با حمایت شما عزیزان ، مسائل و مشکلات بازاریان شریف این شهرستان مرتفع گردد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن روحانی امام جمعه بابل چنین گفت: بازار؛  سرمایه شهرستان بابل است. اصناف در تمام موارد حضوری فعال داشته و دارد . با توجه به سابقه بازار، اصناف جایگاه ویژه ای در این شهرستان دارد ، باید همه تلاش نمائیم تا این جایگاه حفظ شود.

وی افزود: بازار، برای مسئولین بسیار مهم است خوشبختانه هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل با ساخت برج اصناف کار بسیار مهمی انجام دادند بنده از هیات رئیسه اتاق اصناف که این برج بزرگ و زیبا را احداث کردند صمیمانه تشکر می نمایم .

امام جمعه بابل خطاب به هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل چنین گفت: مهمترین سرمایه شهرستان بابل،  بازار این شهرستان است از شما عزیزان انتظار داریم جایگاه بازار شهرستان را حفظ نمائید .

وی در ادامه خطاب به مسئولین شهرستان بابل یادآورشدند: در دیدار نوروزی که بنده به هیات رئیسه اتاق اصناف داشتم این عزیزان بسیاری از مشکلات بازار شهرستان از جمله فروشگاههای زنجیره ای که باعث رکود دیگر صنوف شدند را مطرح کردند که بنده را نگران نمود !! در همان دیدار قول دادم در جلسه ای با حضور شما  مسئولین شهرستان ، نسبت به رفع دغدغه این عزیزان اقدام نمائیم . امیدوارم با حضور نمایندگان مجلس- فرماندار ویژه بتوانیم نگرانی های بازاریان شریف را مرتفع تا این سرمایه بزرگ شهرستان بابل حفظ گردد.

پس از سخنان امام جمعه بابل – یونس ظرافت رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به مسئولین شهرستان بابل ، خطاب به این عزیزان چنین گفت: بازار همیشه در حمایت از مسئولین و مردم پیشگام بوده و هست . زمانی که بلایای طبیعی در نقاط مختلف کشور رخ می دهد بازار اولین تشکیلاتی است که به کمک حادثه دیدگان می شتابد. با شیوع بیماری کرونا ، بازاریان شریف علیرغم دیدن خسارت ، سریعا به کمک کادر درمانی شتافتند تا این عزیزان بتوانند این بیماری را کنترل نمایند .

وی خطاب به مسئولین شرکت کننده در جلسه یادآورشد: مشکلات بازار شهرستان بابل زیاد  و توقع بازاریان شریف از ما بسیاراست، ما از شما مسئولین انتظار داریم به فکر بازار این شهرستان باشید و ما را برای رفع مشکلات یاری نمائید .

وی فروشگاههای زنجیره ای را بزرگترین چالش و مشکل صنوف شهرستان بابل اعلام کرد و گفت: فروشگاههای زنجیره ای ، بسیاری از صنوف را از ادامه کار منصرف کردند متاسفانه اصناف شهرستان هم هیچ نظارتی برکار این فروشگاهها ندارد انتظار داریم حداقل این فروشگاهها مثل دیگر صنوف زیرنظر اصناف فعالیت نمایند.

رئیس اتاق اصناف  خطاب به مسئولین شهرستان بابل یادآورشد : بیش از ۲۵ هزار واحد صنفی در شهرستان بابل مشغول فعالیت هستند و همه این عزیزان مالیات پرداخت می کنند فروشگاههای بزرگ حتی به امور مالیاتی بابل مالیات پرداخت نمی کنند به زعم بنده با این شرایط، این فروشگاهها هیچ نفعی برای شهرستان ندارند.

وی در ادامه در خصوص برج اصناف چنین گفت: برج اصناف  که به همت همه ساخته شده است در سطح کشور نمونه است . در شهرستان بابل ۵۴ اتحادیه داریم که قرار است تمام این اتحادیه ها در برج مستقر شوند متاسفانه تاکنون برای ساخت این برج هیچ کمکی به ما نشده است . پروژه بزرگ برج اصناف مال مردم و بازاریان این شهرستان است انتظارما اینست مسئولین در اتمام این برج ما را یاری دهند. در حال حاضر ما برای گرفتن پایان کار با مشکل مواجه ایم از شما عزیزان انتظار داریم برای گرفتن پایان کار ما را یاری نمائید .

پس ازسخنان یونس ظرافت و بیان مشکلات بازار از جمله مشکلات برج اصناف ، سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس طی سخنان کوتاهی چنین گفت: کاری که هیات رئیسه اتاق اصناف برای ساخت برج اصناف انجام دادند بسیار بزرگ و قابل تقدیر است. متاسف هستم این نکته را بیان کنم:  چرا باید در شهرستان بابل با عزیزانی که پروژه های به این بزرگی انجام می دهند اینگونه برخورد شود!! نتیجیه اینگونه برخوردها، این می شود  دیگر درشهرستان بابل کارهای بزرگی مثل ساخت برج اصناف انجام نشود!! چرا بعضی ها با انجام بعضی اقدامات ، باعث می شوند سرمایه گذار ازاین شهرستان فراری شود!! به زعم بنده ، کسانی که اینگونه پروژه ها را احداث می کنند باید تشویق شوند . باید جلوی اینگونه اقدامات سریعا گرفته شود .

درادامه این جلسه مسعود نبی زاده نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل خطاب به مسئولین چنین گفت : افتخارمی کنیم  دراین جلسه درخدمت بزرگان شهرستان هستیم.  دغدغه و گره و مشکلات صنفی شهرستان بابل بسیار است بخشی از این مشکلات فراشهرستانی است که باید به همت نمایندگان مجلس مرتفع گردد بخشی دیگر درون شهرستانی است که باید با حمایت مسئولین بررسی و رفع گردد.

وی افزود: در نوروز که خدمت امام جمعه محبوب بابل بودیم حاج آقای روحانی حمایت های خوبی از بازار داشتند انتظار ما از امام جمعه عزیز اینست حداقل ماهی یک باز به اتاق اصناف تشریف بیاورند تا مسئولین بازاردلگرم شوند .

وی افزود: در سال گذشته همایش استانی در اتاق اصناف شهرستان بابل با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد مسئولین بازار انتظار داشتند تصمیم گیریهای نمایندگان مجلس به نفع بازار باشد که اینگونه نشد!! یکی از مشکلات اساسی بازار بحث قانون نظام صنفی است این قانون در سال ۹۲ تصویب شد ولی علیرغم بالا رفتن هزینه های اتحادیه های صنفی تاکنون این قانون اصلاح نشد. اگر همین روند ادامه یابد اتحادیه ها ی صنفی دیگر توان ادامه کار ندارند !!انتظارما اینست نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح این قانون اقدام نمایند تا مشکلات اتحادیه های صنفی و بازار کاهش یابد.

نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در ادامه چنین گفت: قانون مصوب مجلس درخصوص دودوره فعالیت در هیات مدیره اتحادیه ها ی صنفی ، مشکلات بازار را مضاعف کرد انتظار ما اینست نمایندگان محتر م نسبت به اصلاح این قانون اقدام نمایند .

وی درادامه خطاب به نمایندگان مجلس یادآورشد: بعضی از تصمیمات کشوری برای بازار مشکلات زیادی ایجاد کرده و می کند!!  بعضی از فروشگاههای بزرگ حتی مجوز هم از تهران ندارند چون زیر پوشش اصناف شهرستان بابل قرار ندارند اتاق اصناف نمی تواند این فروشگاهها را نظارت کند انتظار ما اینست وضعیت فروشگاههای بزرگ را مشخص نمائید تا صنوف شهرستان بتوانند ادامه فعالیت نمایند.

وی در خصوص برج اصناف چنین گفت: زمین برج اصناف یک خرابه بود. بازار تمام سرمایه ذخیره شده ۴۰ سال گذشته را دراین زمین هزینه کرد تا برج اصناف به این زیبایی ساخته شود که در سطح کشور بی نظیر باشد . انتظار ما از شورای شهر اینست ما را حمایت کنند تا بتوانیم این برج را کامل نمائیم .

وی در خصوص ساخت شهرک های صنفی یادآورشد: امام جمعه بابل درخصوص ساخت شهرک صنفی دغدغه داشته و دارند ما برای رفع دغدغه این عزیز اقدامات زیادی کردیم واقعیت اینست  بخاطرکمبود زمین دربابل  و از همه مهمترمشکلات  تغییر کاربری ، تاکنون موفق نشدیم این شهرک ها را بسازیم . اگر مسئولین شهرستان همت نمایند تا زمین مناسب برای ساخت شهرک های صنفی تامین گردد اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی این آمادگی را دارند برای ساخت شهرک اقدام نمایند.

دراین جلسه مهندس کاردگررئیس شورای شهربابل؛  اصناف را قلب تپنده شهردانست و خطاب به حاضرین در جلسه چنین گفت: اصناف همیشه نقش اصلی در در تمام حوزه ها داشته و دارد نقش بی بدیل اصناف در تمام زمینه ها قابل تقدیر و ستایش است ما هم اعتقاد داریم همکاری بین اصناف – شورای شهر و شهرداری باید بیشتر گردد. شورای شهر در تصویب دفترچه عوارض کسبی سعی کرد این دفترچه با نظر بزرگان بازار به تصویب برسد حتی در تخفیف عوارض سال گذشته شورا، نقطه نظرات مسئولین بازار را مصوب نمود تا مشکلات بازاریان شریف کاهش یابد. درخصوص پرونده برج اصناف این قول را می دهیم ظرف دو هفته در جلسه ای مشترک با حضور مسئولین بازار – شورای شهر و شهرداری پرونده برج اصناف را به نفع بازار حل و فصل نمائیم.

دکتر عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل هم در این جلسه چنین گفت: فعالیت های بازار،  نشان از حیات زندگی شهری است. نقش تعیین کننده و اثربخش بازار در عرصه های اقتصادی و مالی و حتی اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست . به زعم بنده فعالیت های بازار شهرستان بابل به گونه ای است که شهرستانهای دیگر تحت تاثیر بازار بابل هستند

وی افزود: تمام دستگاهای اداری شهرستان از بازار حمایت کرده و خواهند کرد خوشبختانه با همت مسئولین بازار برج اصناف در این شهرستان ساخته شد ما هم به جد حمایت خواهیم کرد تا مشکلات بازاریان شریف مرتفع گردد.

وی در پایان یادآورشد: بنده از امام جمعه و نمایندگان مجلس که دغدغه رفع مشکلات بازار دارند صمیمانه تشکر نموده امیدواریم با همت همه، مشکلات اصناف شهرستان بابل مرتفع گردد.

در ادامه این جلسه  خانم پوررضا نائب رئیس دوم اتاق اصناف شهرستان بابل فرار سرمایه از شهر بابل را یکی ازمشکلات اساسی این شهرستان اعلام کرد و از مسئولین خواستند موانع سرمایه گذاری در شهرستان بابل را مرتفع سازنند.

عباس نعمتی دبیر اتاق اصناف شهرستان بابل هم  فعالیت فروشگاههای بزرگ را مشکل اساسی صنوف این شهرستان اعلام کرد و از مسئولین خواست برای رفع این مشکل چاره ای اسای بیاندیشند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس چنین گفت: درانتخابات ریاست جمهوری ، رئیس جمهور پس از یک دوره استراحت می تواند مجدداً کاندید شود ولی در قانون  مصوب مجلس برای اتحادیه های صنفی اینگونه نیست  !! مگر اعضای هیات مدیره اتحادیه ها از ریاست جمهوری مهمتر هستند.  انتظار داریم این قانون هر چه سریعتر اصلاح گردد .

مهندس تشکا فیروزجایی رئیس اداره صمت شهرستان بابل دراین جلسه خطاب به بزرگان این شهرستان چنین گفت: تمام  مواردی  که هیات رئیسه اتاق اصناف اعلام کردند بحق است . مشکلات بازار شهرستان بابل بسیار است یکی از مشکلات اصلی بازار قانون نظام صنفی است که علیرغم گذشت ۱۰ سال؛  هنوز اصلاح نشده است. اگر این قانون اصلاح نشود مشکلات بازار مضاعف تر خواهد شد چون هزینه ها بسیار بالا رفته و  اتحادیه های صنفی با این قانون نمی توانند فعالیت جاریشان را ادامه دهند.

وی خطاب به مسئولین شهرستان بابل چنین گفت: صنوف سنتی شرکای نظام هستند .  هر مشکلی که نظام داشت اصناف سنتی پای کار آمده  و کمک کار مسئولین شدند. حال سئوال بنده اینست فروشگاههای زنجیره ای کجای کار این نظام هستند!! این فروشگاهها حتی در روستاها هم دارند شعبه می زنند!! اگر فکری اساسی برای این فروشگاهها نشود بسیاری از صنوف،  دیگر توان ادامه کار نخواهند داشت .

رئیس اداره صمت شهرستان بابل مالیات را دیگر مشکلات بازاریان اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود با حمایت نمایندگان مجلس مشکلات بازارمرتفع گردد.

پس ازبیان مشکلات بازار شهرستان بابل توسط مسئولین بازار، دکتر کریمی نماینده مردم بابل در مجلس ضمن تشکر از امام جمعه و هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل در برگزاری این جلسه مهم ، خطاب به این عزیزان چنین گفت: در خصوص قانون نظام صنفی و انتخابات دو دوره هیات مدیره اتحادیه های صنفی پیگیریهای زیادی داشتیم حتی مجددآ در مجلس مطرح شد ولی رای نیاورد.  این نوید را می دهیم مجددآ این دو قانون را پیگیری و با کمک دیگر نمایندگان در مجلس مطرح کنیم تا نظرات مسئولین اصناف لحاظ گردد.

سردار سعادتی دیگر نماینده مردم بابل در مجلس هم در این جلسه چنین گفت: بنده پیشنهاد می کنم کارگروه ویژه ای برای بررسی مشکلات بازار تشکیل شود تا براساس اولویت بندی این کارگروه ، مشکلات بازار بررسی و رفع گردد.

وی درادامه از فرماندارویژه و رئیس شورای شهربابل خواستند دغدغه هیات رئیسه اتاق اصناف درخصوص مشکل پایان کاربرج اصناف که سرمایه این شهراست را مرتفع نمایند .

سردار سعادتی درادامه خطاب به مسئولین بازار شهرستان بابل چنین گفت: بنده به اتفاق دکترکریمی تلاش خواهیم کرد تا تسهیلات خوبی برای برج اصناف فراهم نمائیم تا شما عزیزان بتوانید این برج را کامل نمائید.

سردار سعادتی در خصوص قانون نظام صنفی و قانون دودوره فعالیت هیات مدیره اتحادیه های صنفی یادآورشدند: ازهیات رئیسه اتاق اصناف انتظار داریم موارد کارشناسی شده درخصوص قوانین فوق را ارائه نمایند تا ما به کمک دیگر نمایندگان ،این موارد را پیگیری نمائیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان بابل در پایان این جلسه مقرر شد:

– رئیس شورای شهر بابل  درخصوص رفع  مشکل پایان کارپروژه بزرگ برج اصناف اقدام نماید.

نمایندگان مجلس در خصوص نحوه فعالیت و کنترل  فروشگاههای بزرگ زنجیره ای  – نحوه  بازنگری در  قانون نظام صنفی و قانون دو دوره فعالیت  هیات مدیره اتحادیه های صنفی – نحوه رفع کمبود منابع مالی اتحادیه ها و اتاق اصناف – تامین تسهیلات برای اتاق اصناف جهت اتمام برج اصناف پیگیریهای لازم را مبذول نمایند. همچنین مقرر شد از سوی نمایندگان مجلس جلسه ای با حضور مسئولین استانی مرتبط با بازار،  برای رفع مشکلات بازار شهرستان بابل دراین شهرستان برگزار نمایند.

-فرمانداری ویژه پیرامون نحوه همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دیگر ادارات مرتبط با بازار شهرستان پیگیریهای لازم را انجام دهند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.