حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
دبیراتاق اصناف شهرستان بابل درگفتگو با خبرنگارآریا:
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۳۵
شناسه : 2079
بازدید 617
22

مرتفع خواهد شد شهرستان بابل بعنوان بزرگترین شهرستان استان مازندران با بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت،  ازغافله توسعه مغفول گردیده و در کورس رقابت ازبعضی ازشهرستانهای این استان عقب مانده وهمین عقب ماندگی باعث گردید مشکلات مردم شهرستان بابل  نسبت به دیگرشهرستانها بیشترگردد. بسیاری ازصاحب نظران، محدود بودن اعتبارات دولتی – عدم کارائی بعضی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مرتفع خواهد شد

شهرستان بابل بعنوان بزرگترین شهرستان استان مازندران با بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت،  ازغافله توسعه مغفول گردیده و در کورس رقابت ازبعضی ازشهرستانهای این استان عقب مانده وهمین عقب ماندگی باعث گردید مشکلات مردم شهرستان بابل  نسبت به دیگرشهرستانها بیشترگردد. بسیاری ازصاحب نظران، محدود بودن اعتبارات دولتی – عدم کارائی بعضی ازمدیران – عدم استقبال مدیران این شهرستان از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و ازهمه مهمترعدم رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری درشهرستان بابل را بزرگترین دلایل عقب ماندگی شهرستان بابل ازغافله توسعه دانستند. برای آگاهی بهتروبیشترازدلایل عقب ماندگی شهرستان بابل ازغافله توسعه ومطلع شدن ازچرایی عدم تمایل سرمایه گذاران بویژه بازاریان شریف برای سرمایه گذاری دراین شهرستان، خبرنگار خبرگزاری آریا با مسعود نبی زاده  دبیر اتاق اصناف شهرستان بابل گفتگو کرد که ماحصل این گفتگو تقدیم شما خوانندگان عزیز می شود.

دراین گفتگو دبیراتاق اصناف، تنها راه توسعه شهرستان بابل را ترغیب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری درطرحهای عمرانی این  شهرستان اعلام کرد ویادآورشد: همه می دانیم اعتبارات دولتی محدود است و پروژه های عمرانی ملی واستانی شهرستان بابل با اعتبارات دولتی مشمول زمان می شود همین امرمی تواند بزرگترین مانع توسعه شهرستان بابل باشد!! به زعم بنده تنها راه توسعه شهرستان بابل جذب سرمایه گذاراست، اگربتوانیم سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری درپروژه های زیربنایی شهرستان بابل ترغیب نمائیم بسیاری ازمشکلات مردم شهرستان بابل مرتفع خواهد شد.

وی افزود: تنها راه توسعه شهرستان بابل دربخش های اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی – گردشگری و ورزشی ترغیب سرمایه گذاران است چون با اعتبارمحدود دولتی، مسئولین شهرستان بابل به هیچ وجه نمی توانند توسعه مورد دلخواه مردم را به منصه ظهوربرسانند.

نبی زاده درپاسخ به این سئوال، چرا از پتانسیل بازاربرای توسعه شهرستان بابل استفاده نمی شود !! یادآورشد: اصناف شهرستان بابل پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری دارد اصناف این شهرستان با دارابودن بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی تحت پوشش، این توان را دارد در بخش های مختلف توسعه شهرستان بابل سرمایه گذاری نماید. بعنوان خادم بازاریان شریف شهرستان بابل به ضرس قاطع اعلام می کنم اگر بستر لازم برای سرمایه گذاری دراین شهرستان فراهم و انگیزه سرمایه گذاران بومی وغیربومی برای سرمایه گذاری دراین شهرستان مضاعف گردد بازاریان شهرستان بابل برای اجرای پروژه های عمرانی دراین شهرستان پیشقدم شده و سرمایه های راکد را برای اجرای پروژه های عمرانی در شهرستان  بابل بکار خواهند گرفت. متاسفانه باید اعتراف نمایم تاکنون مسئولین این شهرستان نتوانستند بستر لازم را برای استفاده بهینه از پتانسیل عظیم اصناف برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسعه شهرستان بابل فراهم نمایند.

وی درپاسخ به این سئوال، بازاریان برای توسعه شهرستان بابل درچه بخش هایی توان سرمایه گذاری دارند چنین گفت: همانگونه که عرض کردم اصناف ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد اگر بستر لازم برای سرمایه گذاری بازاریان شهرستان بابل مهیا شود این عزیزان می توانند برای ساخت سایت نمایشگاه و جشنواره دائمی فروش کالا – ساخت شهرک های صنفی برای ۵۴ اتحادیه فعال شهرستان سرمایه گذاری نمایند .

وی افزود: با سرمایه گذاری اصناف دراین پروژه های مهم و عظیم، هم رشد و توسعه مورد نظربزرگان شهرستان دربخش بازارمحقق خواهد شد و هم زمینه برای معرفی کالاهای تولیدی شهرستان بابل فراهم می شود و ازهمه مهمتر ضمن رفع معضلات زیست محیطی شهربابل – فرصت های شغلی زیادی برای جوانان جویای کاردرسطح شهرستان بابل ایجاد می شود.

نبی زاده، ساخت برج اصناف را یکی ازمصادیق عینی توان بازارشهرستان بابل برای سرمایه گذاری در این شهرستان اعلام کرد و یادآورشد: اتاق اصناف شهرستان بابل با همکاری خوب بازاریان شریف این شهرستان، پروژه عظیم برج اصناف که درسطح کشورکم نظیر و درسطح شمال کشوربی نظیر می باشد را اجرایی کرد تا با اسکان ۵۴ اتحادیه دراین برج عظیم، خدمات دهی به مردم و بازاریان شریف دریک ساختمان صورت گیرد. با سرمایه گذاری اتاق اصناف شهرستان بابل برای برج اصناف، فرصت های شغلی خوبی  برای جوانان ایجاد شده است. به زعم بنده اگر مسئولین حمایت نمایند بازاریان شریف شهرستان بابل می توانند در بخش های مرتبط با بازار سرمایه گذاری نمایند.

وی افزود: به ضرس قاطع اعلام می نمایم با سرمایه گذاری بازاریان شریف، هم سرمایه های راکد درسطح شهرستان بابل به گردش در خواهد آمد وهم فرصت های شغلی زیادی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

دبیراتاق اصناف شهرستان بابل در پاسخ به این سئوال، چرا سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری دراین شهرستان ندارند گفت: ترس و عدم اطمینان سرمایه گذاران ، بزرگترین خلا سرمایه گذاری در شهرستان بابل است!  متاسفانه اصناف هم از این قاعده مستثنی نیست!! همانگونه که عرض کردم بستر برای سرمایه گذاری در شهرستان بابل مهیا نیست!! تا زمانی که این بسترازهرلحاظ آماده نشود، نباید امید چندانی به سرمایه گذاری در شهرستان بابل داشته باشیم !! چون هیچ سرمایه گذاری ریسک نمی کند با شرایط موجود شهرستان بابل ، دراین شهرستان سرمایه گذاری کند!! مضاف براین بعضی از مسئولین شهرستان بابل وقتی یک سرمایه گذاررا ملاقات می کنند بجای رفع نگرانی این عزیزان،نگاه طلبکارانه ای به آنها داشته و دائم دراین فکر هستند چگونه از این سرمایه گذارعوارض و مالیات مضاعف و…. اخذ نمایند!!

وی افزود: تا زمانی که سرمایه گذاررا با عینک بد بینی و طلبکارانه نگاه کنیم نباید امید چندانی به توسعه شهرستان بابل داشته باشیم!! سئوال بنده از مسئولین اینست : وقتی سرمایه گذار برای اخذ مجوزهای لازم مجبور می شود ماهها از این اداره به آن اداره سرگردان شود آیا با این روند؛ خودمان بعنوان یک سرمایه گذار حاضر می شویم دراین شهرستان سرمایه گذاری نمائیم!!؟

نبی زاده درادامه خطاب به مسئولین شهرستان بابل  چنین گفت: باید نگاه مان را نسبت به سرمایه گذاران اصلاح نمائیم تا این عزیزان راغب به سرمایه گذاری شوند. به زعم بنده سرمایه گذاران، کارآفرینان بزرگی هستند باید با این دید و نگاه مثبت، تمام امکانات را برای این عزیزان فراهم نمائیم تا آنها با سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرستان ، ضمن رفع مشکل بیکاری جوانان، زمینه را برای توسعه شهرستان بابل فراهم نمایند.

وی درپاسخ به این سئوال برای رفع دغدغه  سرمایه گذاران ، مسئولین شهرستان بابل چه مشوق هایی را باید لحاظ نمایند چنین گفت: یکی از دغدغه های عمده و اصلی هر سرمایه گذاری، عدم امنیت و اطمینان از برگشت سرمایه در شهرستان بابل است!! باید به سرمایه گذاران تضمین اولیه بابت برگشت سرمایه داده شود. اگر یک کارگروه زبده متشکل از بعضی از مسئولین تاثیر گذار و کارشناسان خبره، در بخش های  مختلف توسعه شهرستان تشکیل شود و بستر و زمینه لازم برای سرمایه گذاران توسط این کارگروه مهیا گردد سرمایه گذاران زیادی راغب خواهند شد تا در شهرستان بابل سرمایه گذاری نمایند. به زعم بنده کارگروه، باید ضمن شناسایی موقعیت جغرافیایی و اقتصادی شهرستان بابل، زمینه را برای اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران مهیا نمایند. یعنی وقتی سرمایه گذار حاضر می شود در شهرستان بابل سرمایه گذاری نماید باید تمام مدارک و استعلامات لازم برای سرمایه گذاری توسط کارگروه اخذ و تحویل سرمایه گذار شود. به زعم بنده حتی تسهیلات بانکی مورد نیازسرمایه گذاران باید توسط کارگروه پیگیری وبا ضمانت سرمایه گذاران تحویل این عزیزان شود. اگر بتوانیم دراین راستا گامهای اساسی واصولی برداریم یقیناً سرمایه گذاران زیادی راغب خواهند شد  دربخش های مختلف توسعه اقتصادی – فرهنگی – گردشگری و ورزشی شهرستان بابل سرمایه گذاری نمایند. برای رسیدن به این اهداف بسیار مهم، دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس باید همکاری نمایند و با تبیین قوانین مناسب وتصویب در مجلس، زمینه را برای ثبات سرمایه گذاری در شهرستانها فراهم نموده تا سرمایه گذاران با اطمینان ازحمایت مسئولین بالا دستی، با خاطری آسوده درشهرستانها سرمایه گذاری نمایند.

دبیراتاق اصناف شهرستان بابل درپایان خطاب به بازاریان این شهرستان چنین  گفت: اتاق اصناف شهرستان بابل بنا به وظیفه ذاتی و قانونی اش،  از شما  بازاریان شریف که تمایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسعه شهرستان بابل داشته باشید با تمام قدرت حمایت خواهد نمود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.