حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
تاکید اعضای شورای شهر و شهرداربابل جهت رفع دغدغه بازاریان شریف این شهر با تعدیل و تدوین دفترچه عوارض کسبی سال ۱۴۰۱:
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۰۴
شناسه : 1940
بازدید 799
24

راهکارهای اساسی برای رفع دغدغه بازاریان شریف شهر بابل درخصوص  عوارض کسبی سال ۱۴۰۱ بازاریان شهربابل در جلسه مشترک اعضای شورای شهر- مسئولین شهرداری و اتاق اصناف  مورد بررسی قرار گرفت . دراین جلسه که در سالن اجتماعات اتاق اصناف شهرستان بابل برگزار شده بود آقایان  کاردگر – واثقی – یعقوبی – پورچالی – هاشمی […]

ارسال توسط :
پ
پ

راهکارهای اساسی برای رفع دغدغه بازاریان شریف شهر بابل درخصوص  عوارض کسبی سال ۱۴۰۱ بازاریان شهربابل در جلسه مشترک اعضای شورای شهر- مسئولین شهرداری و اتاق اصناف  مورد بررسی قرار گرفت .

دراین جلسه که در سالن اجتماعات اتاق اصناف شهرستان بابل برگزار شده بود آقایان  کاردگر – واثقی – یعقوبی – پورچالی – هاشمی – خانم نوروزی  رئیس و اعضای شورای شهر- دابوئیان – شهردار – یوسفی – رستم پور مدیران مناطق یک و دو شهرداری  – سجادی رئیس واحد درآمد و عمرانی مدیر بازرسی و شکایات مردمی شهرداری بابل  – لعلی – ظرافت – پوررضا – کبودتبار – نبی زاده و صبوریان اعضای هیات رئیسه و مشاور اتاق اصناف شهرستان بابل حضور داشتند پس قرائت آیاتی از قرآن مجید، حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به اعضای شورای شهر و شهردار و مسئولین شهرداری بابل خطاب به این عزیزان چنین گفت: بعلت  شیوع بیماری کرونا،  بازاریان شریف در دوسال گذشته با مشکلات زیادی مواجه و بعلت تعطیلی مکرر بازار، این عزیزان خسارت زیادی متحمل شدند از شما اعضای محترم شورا و مسئولین شهرداری انتظار داریم در این شرایط سخت با تعدیل عوارض کسبی به کمک این عزیزان بشتابید .

وی افزود : تعامل و همکاری اتاق اصناف با شورا و شهرداری،  به نفع مدیریت شهری و مردم است. اتاق اصناف شهرستان بابل مثل گذشته در خدمت  شما اعضای شورای شهر و شهرداری می باشد. امیدواریم با تعامل و همکاری هم وتعدیل عوارض کسبی ، رضایت خاطر بازاریان شریف تامین گردد.

نبی زاده دبیر اتاق اصناف هم ضمن تشکر از تعامل خوب شورای شهر و شهرداری  بابل با بازار این شهر خطاب به حاضرین در جلسه چنین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط اقتصادی موجود، همه می دانیم بازاریان شریف بخاطر تعطیلی مکرر بازار با مشکلات زیادی مواجه شدند این عزیزان در خصوص عوارض کسبی دغدغه دارند امیدواریم با تعامل و همکاری متقابل ، دغدغه این عزیزان مرتفع گردد.

وی افزود: ما حاضریم در تبیین عوارض کسبی  برای سال آینده کمک کارشورای شهر و شهرداری بابل باشیم تا هم شهرداری ازمحل عوارض کسبی قسمتی از هزینه ها را تامین کند و هم دغدغه بازاریان شریف مرتفع گردد.

مهندس دابوئیان شهردار بابل هم دراین جلسه ضمن تشکر از حاج حسین لعلی رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف بخاطر برگزاری این جلسه مهم چنین گفت: ما از دوستان خوبمان در اتاق اصناف شهرستان بابل خاطرات خوبی داریم .   به جد پیگیر خواهیم شد تا هم اهداف مشترکمان محقق گردد و هم دغدغه بازاریان شریف مرتفع گردد.

وی افزود: در سال گذشته و سال جاری عوارض کسبی افزایش نیافت.  متاسفانه افزایش بخاطر ارزش  منقطه ای بود که اد اره دارایی ابلاغ کرد. واقعیت اینست  اصلاح  ارزش منطقه ای  در اختیار ما نیست با این اوصاف سعی خواهیم کرد با تعامل و همکاری بیشتر با مسئولین اتاق اصناف و اعضای شورای شهر  با تعدیل بعضی از آیتم ها ، خواسته مسئولین بازار را محقق سازیم.

مهندس کاردگر رئیس شورای شهر بابل هم ضمن تشکراز مسئولین بازار یادآورشدند: اصناف در تمام حوزه ها از جمله حوزه مدیریت شهری نقش بسیاری دارند. بازاریان شریف در پیروزی و استمرار انقلاب و دفاع مقدس نقش اساسی داشتند. اعتقاد داریم با تعامل و همکاری می توانیم هم بخشی از درآمد شهرداری را تامین نمائیم و هم دغدغه بازاریان شریف را مرتفع سازیم ، تا آنجا که در توان شورا و شهرداری است سعی خواهیم کرد دغدغه بازاریان شریف را مرتفع نمائیم.

وی افزود: متاسفانه بعلت بالا رفتن ارزش منطقه ای ، عوارض بازاریان شریف افزایش یافت    شورا سعی کرد با کاهش ضریب،  به بازاریان شریف کمک نماید تا آثارو تعبات  ناگهانی ارزش منطقه ای کمتر گردد . با این اوصاف باز تلاش خواهیم کرد در سال آینده عوارض کسبی  را طوری تنظیم و تصویب نمائیم  تا دغدغه بازاریان شریف مرتفع گردد.

رئیس شورای شهربابل در پایان پیشنهاد کرد،  کارگروهی متشکل از کارشناسان اتاق اصناف و شهرداری بابل ، پس از بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف عوارض کسبی ، نتایج حاصله  را به شورای شهر جهت تصویب اعلام نمایند .

مهندس واثقی عضو شورای شهربابل هم دراین جلسه اعلام کرد : پیشانی شهربابل اصناف است. اصناف در رفع مشکلات ترافیک و زیبا سازی شهر می تواند کمک کار خوبی برای شورا و شهرداری باشد .

وی افزود: شورای شهر و شهرداری بابل تعامل خوبی با اصناف دارند واقعیت اینست شهرداری بابل در حوزه پسماند برای هر واحد صنفی یک میلیون و پانصد هزارتومان   هزینه می نماید ولی از صاحبان واحد های صنفی  فقط ۱۵۰ هزارتومان دریافت می کند .

وی درپایان آمادگی کامل شورا را برای رفع دغدغه مسئولین اصناف و بازاریان شریف این شهر اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود با همکاری شورا – شهرداری و اتاق اصناف، مشکلات شهر بابل کاهش یابد .

ظرافت نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل دراین جلسه چنین گفت: با شیوع بیماری کرونا و شرایط اقتصادی موجود ، بازار در شرایط خوبی نیست بسیاری از بازاریان بعلت نبود درآمد ، واحدهای صنفی شان را تعطیل نمودند .

وی خطاب به اعضای شورای شهرگفت: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد بازاریان شریف با تعطیل نمودن واحد های صنفی به کمک کادر درمانی شتافند تا این عزیزان بتوانند این بیماری را کنترل نمایند .دراین شرایط سخت،  بازاریان از شما بزرگواران انتظار دارند به کمک شان بشتابید و با تعدیل عوارض کسبی دغدغه شان را مرتفع سازید در یک کلام می توانم بگویم بازاریان به حمایت شما نیازمندند . امیدواریم با تعامل و همکاری هم دغدغه این عزیزان مرتفع گردد.

در ادامه این جلسه سجادی رئیس واحد درآمد شهرداری بابل نحوه محاسبه عوارض کسبی را تشریح کرد و گفت ما در عوارض کسبی سال جاری هیچ افزایشی نداشتیم افزایش صورت گرفته فقط بخاطر ارزش منطقه ای بوده است .

دکتر هاشمی عضوشورای شهر بابل هم آمادگی کامل شورای شهر را برای رفع دغدغه بازاریان این شهر را اعلام کرد و خواستار آنالیز دقیق آیتم های عوارض کسب شد.

 مهندس پورچالی دیگر اعضای شورای شهر بابل هم چنین گفت: برخلاف شهرهای دیگر، بابل شهر صنفی است باید نام این شهر که در گذشته بارفروش بود مجدداً احیاء گردد .

وی افزود: نگاه ما در شورا  نگاه حمایتی از بازار است امیدواریم با تعامل و همکاری هم بتوانیم دغدغه بازاریان بابت عوارض کسبی را مرتفع نمائیم.

در ادامه این جلسه مهندس یوسفی شهردار منطقه یک شهر بابل هم چنین گفت: ۸۵ درصد از واحدهای صنفی شهربابل در حوزه منطقه یک شهرداری این شهر قرار دارند خوشبختانه ما تعامل خوبی با بازاریان شریف داریم بنده از مسئولین اتاق اصناف انتظار دارم به اتحادیه معاملات املاک ابلاغ نمایند تا برای خرید و فروش ملک قبل از تنظیم قولنامه از شهرداری استعلام نمایند  تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود:  شهرداری آمادگی کامل دارد به کسانی که قصد خرید و فروش ملک را دارند  مشاوره رایگان ارائه نماید .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان بابل ،پس ازاعلام نقطه نظرات مسئولین بازار – اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری بابل ، راهکارهای لازم برای تدوین دفترچه عوارض کسبی سال آینده مورد بررسی قرار گرفت .

همچنین در این جلسه مسئولین اتاق اصناف شهرستان بابل از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری بابل استمداد نمودند،  با توجه به شیوع بیماری کرونا در دوسال گذشته و تعطیلی مکرر واحدهای صنفی ، نسبت به تعدیل عوارض کسبی سالجاری و ارائه تخفیف ویژه به بازاریان شریف شهر بابل اهتمام ویژه نمایند.

دراین جلسه اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری قول مساعد دادند تا در تدوین دفترچه عوارض کسبی سال ۱۴۰۱  خواسته های مسئولین اتاق اصناف را لحاظ نمایند تا دغدغه بازاریان شریف شهربابل مرتفع گردد .

درپایان این جلسه مقررشد کارشناسان اتاق اصناف و شهرداری بابل در نشست های تخصصی ، نحوه محاسبه عوارض کسبی و آیتم های آن  و انتظارات مسئولین بازار از اعضای شورای شهر و شهرداری را بدقت مورد بررسی قرار دهند تا اعضای شورای شهر بابل براساس تصمیمات این کارگروه ، عوارض کسبی سال ۱۴۰۱ را تصویب نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.