حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزارمراسم روز اصناف در سالن اجتماعات برج اصناف شهرستان بابل:
۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۲۳
شناسه : 2564
بازدید 489
11

با حضورتشکا فیروزجایی رئیس اداره صمت شهرستان بابل مراسم روزاصناف درسالن اجتماعات برج اصناف این شهرستان برگزارشد. دراین مراسم که اعضای هیات رئیسه و روسای اتحادیه های صنفی و پیشکسوتان بازار شهرستان بابل حضور داشتند پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حاج یونس ظرافت رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل طی سخنانی چنین گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

با حضورتشکا فیروزجایی رئیس اداره صمت شهرستان بابل مراسم روزاصناف درسالن اجتماعات برج اصناف این شهرستان برگزارشد.

دراین مراسم که اعضای هیات رئیسه و روسای اتحادیه های صنفی و پیشکسوتان بازار شهرستان بابل حضور داشتند پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حاج یونس ظرافت رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل طی سخنانی چنین گفت:

سپاس خداوند منان را، که به ما عنایت نمود تا خادم بازاریان شریف باشیم . امروز روز بزرگی برای ما و بازارکشور است .  اول تیر، بنام روز اصناف نامگذاری شده است . این روزبزرگ را به شما بزرگواران –  بازاریان شریف و مردم خوب کشورمان تبریک می گوئیم.  خوشبختانه افتخار یافتیم در روز اصناف ؛ درخدمت  جناب آقای تشکا فیروزجایی ریاست محترم اداره صمت شهرستان بابل باشیم. مقدم این بزرگوار را گرامی می داریم. امیدواریم با حمایت این عزیز، که همیشه حامی بازار شهرستان بابل بودند  مشکلات بازاریان این شهرستان مرتفع گردد.

 وی افزود : همه می دانیم بازاردر تولید و توزیع کالا و ازهم مهمتر درایجاد فرصت های شغلی، می تواند نقش بسزایی داشته  باشد.  دولت برای ایجاد هر فرصت  شغلی،  می بایست اعتبارسنگینی را هزینه و لحاظ نماید ولی بازار بدون نیازبه کمک مالی دولت، می تواند درایجاد فرصت های شغلی جدید،  کمک کار دولت باشد . درحال حاضر در هر واحد صنفی علاوه بر متصدی واحد صنفی، حداقل یک نفر مشغول بکار است. اگردولت از اصناف حمایت نماید به ضرس قاطع می توانیم ادعا نمائیم بازار این توان را دارد ضمن افزایش تولید و توزیع اساسی کالا، فرصت های شغلی جدیدی ایجاد نماید. برای رسیدن به این اهداف مهم ، بازاریان شریف فقط به قوانین شفاف وساده نیاز دارند تا بتوانند دراین بخش ها فعالتر عمل نمایند. متاسفانه نبود قوانین شفاف، مشکلات را بجای رفع، مضاعف تر کرده است. 

وی در ادامه خطاب رئیس  اداره صمت شهرستان بابل یادآورشد:  با شیوع بیمارکرونا، بازاریان شریف خسارت هنگفتی متحمل شدند با این اوصاف این عزیزان؛  وقتی مشاهده کردند بیمارستانها با کمبود امکانات مواجه اند با تمام وجود به کمک کادر درمانی شتافتند و بسیاری از نیازهای پزشکی را تامین کردند.  بازاریان شریف شهرستان بابل حتی برای تقویت کادر درمانی،  میوه این عزیزان را برای مدتها تامین می کردند.  به ضرس قاطع می توان ادعا نمود اگر حمایت های مادی ومعنوی بازاریان شریف نبود کادر درمانی به این سهولت نمی توانستند این بیماری را کنترل کنند.  واقعیت اینست مسئولین اصناف و بازاریان حمایت از کادر درمانی را در شرایط  سخت؛  وظیفه خود دانسته و می دانیم  ولی از مسئولین کشور، انتظار داشتیم آنها هم دراین شرایط سخت، به کمک ما بشتابند و قسمتی از مشکلات را کاهش دهند!  باید اعتراف نمائیم متاسفانه اینگونه نشد!! بازاریان شریف انتظار داشتند دولت با ارائه یک سری مشوق ها ، قسمتی از خسارت وارده به آنها را جبران نماید. ولی تاکنون دولت نه تنها هیچ حمایتی از بازار نداشته،  بلکه با وضع مالیات مضاعف، باعث نگرانی شدید این عزیزان هم  شده است. انتظارما اینست دراین شرایط سخت و رکود موجود در بازار، دولت با ارائه معافیت مالیاتی در بعضی قسمت ها ، نگرانی موجود بازاریان شریف را مرتفع نماید.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل  در ادامه افزود: درحال حاضر دومین مشکل عمده  بازار، بازرسی از واحدهای صنفی است . در گذشته بازرسی را اتاق اصناف و اداره صمت انجام می دادند و بسیاری از مشکلات مرتفع می شد.  ولی مسئولین کشوری بدون رعایت قانون نظام صنفی، بازرسی را  ازاتاق اصناف شهرها گرفتند. بعلت نداشتن تجربه بازرسان جدید، درحال حاضرمشکلاتی برای بازاریان شریف ایجاد شده است. چون این بازرسان هیچگونه آموزشی ندیدند همین امر مشکلات را مضاعف کرده است.  بازاریان از ما توقع دارند مشکلات اینچنینی را مرتفع نمائیم. متاسفانه بخاطر رعایت نکردن قوانین نظام صنفی، ما  نمی توانیم خواسته بحق این عزیزان را برآورده سازیم .

ظرافت در ادامه خطاب بزرگان شهرستان بابل چنین گفت:  متاسفانه  مسئولین با نادیده گرفتن قوانین نظام صنفی،  فقط با یک نامه؛  بازرسی را از اتاق منفک نمودند . همین امر نگرانی مضاعفی در بازار ایجاد  کرده است. درحال حاضر چند گروه و ارگان بجز اتاق اصناف متولی اصلی بازار، بازرسی از واحدهای صنفی را انجام می دهند همین امر باعث سردرگمی بازاریان شریف شده است  امیدواریم شما بزرگان شهرستان برای رفع مشکلات موجود در بازار، مسئولین اتاق را یاری نمائید.

 رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل برخوردها و جریمه های سنگین اداره تعزیرات را سومین مشکل حال بازاراین شهرستان اعلام کرد و یادآورشدند: برخوردها وجریمه سنگین اداره تعزیرات دیگر مشکل بازار شهرستان بابل است. این اداره، بدون هماهنگی با اتاق اصناف از واحدهای صنفی بازدید می نماید و گاهی برمبنای گزارش بازرسان جدید حکم صادر می نماید. حکم های صادره و جریمه های سنگین باعث نگرانی بازاریان شریف شده است . مسئولین اتاق  انتظار دارند یک نسخه از گزارش بازرسان به اتاق ارسال گردد تا در زمان مراجعه بازاریان شریف، حداقل مسئولین اتاق از گزارش بازرسان  مطلع باشند.

وی  درادامه  خطاب به امام جمعه و مسئولین شهرستان  بابل چنین گفت:  اداره تعزیرات ضمن جریمه سنگین واحدهای صنفی، بدون هماهنگی با اتاق اصناف، راساً نسبت به پلمب واحدهای صنفی  اقدام می نماید. متاسفانه  این اداره  با نصب بنر، آبرو کسبه را هم می برد . همه می دانیم بسیاری از واحدهای صنفی استیجاری هستند صاحبان این واحدها پس از سالها فعالیت در بازار، بعلت کهولت سن مجبورمی شوند  این واحد ها را اجاره دهند. متاسفانه  با نصب بنر، همه فکر می کنند پیشکسوت بازار تخلف کرده است !! آیا اینگونه با آبرو بازاریان بازی کردن حق این عزیزان است!! متاسفانه اینگونه اقدامات، نگرانی های زیادی دربازار شهرستان ایجاد کرده است. امیدواریم با درایت شما بزرگواران ، نگرانی موجود  مرتفع گردد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درپایان چنین گفت: مشکلات بازار بسیاراست  امیدواریم مسئولین شهرستان بابل با رایزینی با مسئولین استان وکشورنسبت به رفع این مشکلات اقدام عاجل نمایند.

درادامه مراسم روزاصناف، تشکا فیروزجایی رئیس اداره صمت شهرستان بابل با تبریک روز اصناف به هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی و بازاریان شریف این شهرستان چنین گفت: اصناف همیشه  یارو یاور مسئولین بوده و هستند خوشبختانه همکاری اتاق اصناف با اداره صمت و مسئولین شهرستان بابل بسیارخوب می باشد .بنده وظیفه خود می دانم ضمن تشکر از زحمات مسئولین اتاق اصناف، ازهمکاری خوب این عزیزان قدردانی نمایم.

تشکا فیروزجایی در ادامه آمادگی اداره صمت شهرستان بابل را برای همکاری بیشتر با مسئولین اتاق اصناف، جهت شتاب بخشیدن به توسعه بازار این شهرستان را اعلام داشت و خطاب به حاضرین در مراسم روز اصناف چنین گفت:تمام تلاش مان اینست مشکلات موجود بازارشهرستان بابل مرتفع گردد امیدواریم با همکاری بزرگان شهرستان بتوانیم مشکلات مطرح شده توسط رئیس اتاق اصناف را مرتفع سازیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ،در ادامه مراسم روز اصناف ، رئیس اتاق اصناف متن پیام تبریک دکترعزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل بمناسبت روز اصناف را قرائت کرد.

در متن پیام تبریک فرماندار ویژه شهرستان بابل چنین آمده است 

در آیین حیات بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزی حلال یكی از پایه های جامعه فرهنگی و مكتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته است.

در شهر دارالمومنین بابل، قشر زحمتكش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی كارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده و همراه با مولفه‌های ارزشی همچون امانت،انصاف و عدالت همیشه زبانزد و الگوی سایر نقاط استان بوده‌اند.

اصناف در بابل تاج سر ما بوده و از اقشار مومن و متدینی هستند كه با نگاه دینی به همنوعان خدمت كرده و وجود همین صفات و ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد آنان موجبات خدمات ارزنده‌ای در همه عرصه ها علی الخصوص در مقابله با ویروس منحوس کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌ دیده را فراهم نمود.

اصناف متعهد و خدوم شهرستان بزرگ بابل در كنار پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی و كسب و كار همواره در مسایل روز كشور و تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی  و اقتصادی نقش‌آفرینی كرده‌اند.

اصناف و بازاریان از دیرباز با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی در تاریخ معاصر داشته‌اند و در كوران مبارزات سیاسی با رژیم سفاك پهلوی نیز همراه با سایر قشرهای مردم، موجبات پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و برپایی حكومت الهی در كشورمان را فراهم آوردند.

ورود به عرصه دفاع مقدس و تأمین امكانات مادی و پشتیبانی جنگ و دفاع جانانه از اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهار دهه پس از انقلاب از مصادیق بارز در صحنه بودن این قشر ارزشمند جامعه است.

 وجود بیش از دو میلیون صنف اقتصادی در كشور باعث شده كه كشور را مردم اداره كنند و نقش دولت فقط هدایت، پشتیبانی و نظارت باشد.

بدینوسیله از زحمات، تلاش و همراهی خوب این قشر زحمتکش و تاثیرگذار قدردانی نموده ،روز ملی اصناف را خدمت این قشر شریف تبریک عرض می نمایم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.