حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درگفتگو با خبرنگار آریا:
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۵:۱۸
شناسه : 1352
بازدید 1123
31

 رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درگفتگو با خبرنگار آریا: شمه ای ازعملکرد و دستاوردهای بازار شهرستان بابل را تشریح کرد در ۴۲ سال گذشته بازارشهرستان بابل حامی اصلی مسئولین جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی وهنری و مراسم های ویژه بوده است. حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درآستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب […]

ارسال توسط :
پ
پ

 رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درگفتگو با خبرنگار آریا:

شمه ای ازعملکرد و دستاوردهای بازار شهرستان بابل را تشریح کرد

در ۴۲ سال گذشته بازارشهرستان بابل حامی اصلی مسئولین جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی وهنری و مراسم های ویژه بوده است.

حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درآستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی درگفتگوبا خبرنگارآریا استان مازندران درشهرستان بابل وضعیت بازار این شهرستان درقبل و بعد از انقلاب را اینگونه تشریح کرد و یادآورشد: قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی درشهرستان بابل ۵۰۰۰ واحد صنفی در قالب ۹ اتحادیه وجود داشت که به برکت انقلاب ودرچهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درشهرستان بابل پیش از ۲۵۰۰۰ واحد صنفی درقالب ۵۴ اتحادیه مشغول فعالیت می باشند.

وی افزود: بازار نقش بی بدیلی درپیروزی وحفظ انقلاب و حمایت ازدستگاه های دولتی داشته و دارد. درطول چهل و دوسال گذشته بازارحامی اصلی مسئولین جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری ومراسم های ویژه بوده است.

لعلی درپاسخ به این سئوال ، بازار جهت  رفع خسارت وارده به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی  چه اقداماتی داشته است گفت: واقعیت اینست بازاریان کشورمان همیشه برای کمک به  مردم خسارت دیده از بلایای طبیعی پیشقدم بوده و هستند بازاریان شهرستان بابل هم به تاسی از بازاریان خوب کشورمان  درحمایت از مردم خسارت دیده از بلایای طبیعی نقش بارزی داشته و دارند بازاریان این شهرستان ضمن ارسال ۲۷ کامیون مایحتاج مورد نیاززلزله زدگان رودبار – منجیل – بم – کرمانشاه و برف شدید در گیلان، دربازسازی منازل مردم آسیب دیده اززلزله هم مشارکت گسترده ای داشته اند.

وی ساخت مدرسه و پادگان ولیک را از دیگر اقدامات بازارشهرستان بابل اعلام کرد و یادآورشد: اتاق اصناف شهرستان بابل با پشتیبانی بازاریان ضمن مشارکت درساخت مدرسه ائمه بقیع فعلی شهربابل، مدرسه کوی پلیس بنام حضرت زینب (س) این شهر را با هزینه بازاریان این شهرستان ساخت  وبه آموزش و پرورش اهداء کرد.

همچنین حسب درخواست آیت الله روحانی نماینده فقید حضرت امام در استان مازندران، بازارشهرستان بابل ساخت پادگان ولیک را بعهده گرفت و پس ازتکمیل، تحویل سپاه پاسداران این شهرستان نمود.

 لعلی در ادامه به تشریح نقش بازارشهرستان بابل جهت تامین مایحتاج ضروری مردم در زمان جنگ پرداخت و چنین گفت: پس از انقلاب وبا شروع جنگ تحمیلی وتحریم شدید دشمنان انقلاب، بازار شهرستان بابل به مدت ۱۰ سال کالاهای مورد نیازو مایحتاج ضروری مردم را تامین و از طریق شورای محلات در اختیارمردم قرار می داده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل، کمک مستمر وهمه ساله به کاروانهای پیاده و راهیان نور- مشارکت در کارهای فرهنگی وهنری شهر وکمک به ادارات و ارگانهای مختلف برای برگزاری مراسم ها درسطح شهرستان را ازدیگر اقدامات  بازار این شهرستان در ۴۲ سال گذشته اعلام کرد و یادآورشد: بمنظور خدمات رسانی بهتر و بیشتر نیروهای انتظامی به مردم شریف شهرستان بابل از سوی اتاق اصناف و اتحادیه هتل و رستوران  این شهرستان دو دستگاه اتومبیل به نیروی انتظامی شهرستان بابل اهداء گردید.

به گفته وی، بازاریان شهرستان بابل در برگزاری  مراسم ها و مناسبت های ویژه بخصوص درسالروز ائمه اطهار- مبعث حضرت رسول(ص) و نیمه شعبان – دهه مبارک فجر– عید بزرگ سعید غدیر و… مشارکت  گسترده ای داشته ودارند.

لعلی درادامه نحوه حمایت بازار شهرستان بابل از رزمندگان اسلام را اینگونه تشریح کرد و یادآورشد: بازارشهرستان بابل درزمان جنگ با هدایت ورهنمود حضرت آیت اله روحانی نماینده فقید حضرت امام دراستان مازندران به کمک رزمندگان اسلام می شتافت،هرزمان که حضرت آیت اله روحانی دستورمی فرمودند مسئولین بازار شهرستان بابل با حمایت بازاریان و مردم خوب این شهرستان دهها کامیون کمک های مورد نیازجبهه ها را جمع آوری و برای رزمندگان اسلام ارسال می کردند بازاریان  درهرمرحله ۷۲ کامیون ( به نیت ۷۲ شهید کربلا) مایحتاج مورد نیاز رزمندگان را به سوی جبهه ها ارسال می نمودند.همچنین با شروع جنگ تحمیلی، بازارشهرستان بابل برای جابجایی رزمندگان اسلام در جبهه ها ۵۰ دستگاه تویوتا لندکروز و دو دستگاه آمبولانس خریداری و به رزمندگان اسلام اهداء کردند.

   وی در پاسخ به این سئوال، بازارشهرستان بابل در بازسازی مناطق جنگی چه نقشی داشته است  گفت: بازاریان شهرستان بابل در بازسازی شهرهای جنگی از جمله شهر سوسنگرد که نماینده امام و رهبری در استان مازندران  مسئولیت مستقیم بازسازی این شهررا بعهده گرفتند نقش بی بدیلی داشته اند.  بازارشهرستان بابل ضمن اعزام نیروهای مورد نیاز برای بازسازی منازل مردم جنگزده، بیشترین هزینه بازسازی شهر جنگی سوسنگرد را تامین نموده است.

  وی درادامه فعالیت های فرهنگی اتاق اصناف شهرستان بابل را اینگونه تشریح کرد و یادآورشد: بازاراستان مازندران بیش از ۵۵۰ شهید تقدیم انقلاب نموده است  شهرستان بابل با بیش از ۱۱۰ شهید، بیشترین شهدای بازار استان را تقدیم انقلاب کرده است. اتاق اصناف شهرستان بابل  بپاس قدردانی ازرشادت های شهدای بازارتاکنون ۵ یادواره شهدای بازار را راساً برگزارنموده است.

وی افزود: بازار شهرستان بابل در ۴۲ سال گذشته در تمام فعالیت های فرهنگی وهنری این شهرستان نقش اساسی داشته است بازاراین شهرستان در برگزاری یادواره های شهدا، از حامیان اصلی مسئولین برگزار کننده بوده است.

همچنین بمنظورحفظ  شئونات اسلامی و اجرای فرامین اسلامی امر به معروف و نهی از منکردرسطح بازار شهرستان بابل، دو همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن روحانی  امام جمعه محترم شهرستان بابل درسالن اجتماعات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شده است .

لعلی اجرای طرح توسعه کمی و کیفی  بازار شهرستان بابل را ازدیگر اقدامات  اتاق اصناف این شهرستان اعلام کرد و گفت: با تلاش هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل دو طرح (مکانیزه شدن مکاتبات اداری و انتخابات اتحادیه های صنفی) برای اولین باردرسطح استان مازندران دراتاق اصناف این  شهرستان اجرایی گردید.

وی در ادامه ساخت برج اصناف را شاخص ترین دستاورد بازار شهرستان بابل اعلام کرد و به تشریح روند ساخت این برج پرداخت و یادآورشد: قبل ازانقلاب، اتاق اصناف شهرستان بابل در یک واحد استیجاری مشغول فعالیت بود که درسال ۷۶ به همت مسئولین وقت اتاق اصناف، ساختمان اداری اتاق در چهارراه نواب ساخته شد، درسال ۹۶ با تلاش و پیگیری مستمرهیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل ساخت اولین برج اصناف که درسطح کشوربی نظیر ودرسطح استان مازندران و شمال کشور کم نظیرمی باشد آغازگردید خوشبختانه درحال حاضرساختمان اداری اتاق اصناف وچند اتحادیه صنفی دربرج مستقرند.

لعلی درادامه به مردم و بازاریان شهرستان بابل اینگونه نوید داد وخطاب به آنها چنین گفت: واقعیت اینست برج اصناف تنها پروژه ای است که درشهرستان بابل بدون اعتبار دولتی ساخته شده است تمام هزینه این برج عظیم را بازار شهرستان بابل تامین کرده است تلاش هیات رئیسه اتاق اصناف اینست تمام ۵۴ اتحادیه صنفی شهرستان بابل در برج مستقرگردند تا ضمن صرفه جویی دروقت شما بزرگواران، خدمات دهی  به مردم و شما بازاریان شریف  بسهولت در یک ساختمان ارائه گردد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل درادامه نحوه ارائه  خدمات بیمه مستقیم به بازاریان را تشریح کرد و یادآورشد: طرح خدمات بیمه ای مستقیم ازسوی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی به بازاریان شهرستان بابل چند وقتی است در سرلوحه کار هیات رئیسه اتاق قرار گرفته است خوشبختانه پس ازمذاکرات مستمر با مسئولین بیمه سرمد کشور این طرح محقق گردید واز زمان اعلام و علنی شدن ارائه خدمات بیمه ای مستقیم ازسوی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ، بازاریان شریف شهرستان بابل  استقبال خوبی از بیمه فوق نمودند .

وی ارائه خدمات بیمه ای سهل و آسان با هزینه کمتر را ازجمله مزایای بیمه فوق اعلام کرد و از بازاریان شهرستان بابل خواست برای بهره مندی از مزایای بیمه فوق به سامانه اتاق اصناف یا اتحادیه های صنفی شان مراجعه نمایند.

لعلی درپاسخ به این سئوال برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا چه تدابیری اندیشیده شده است یادآورشد: بمنظورجلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش مراجعه مردم به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، برای اولین بار درسطح استان مازندران سامانه اطلاع رسانیussD  که توسط تلفن همراه قابلیت بهره وری دارد در اتاق اصناف شهرستان بابل راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه برای آگاهی بهتر و بیشتر مردم وبازاریان شهرستان بابل از فعالیت جاری در اتاق اصناف این شهرستان راه اندازی شده است این عزیزان می توانند بوسیله موبایل با گرفتن شماره(#۳۵۰۸۸*۶۶۵۵*) ضمن کسب اطلاعات لازم ازواحد درخواستی شان ، از شرایط و مدارک لازم جهت اجابت خواسته شان آگاهی کامل یابند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ،  کاهش حضور فیزیکی در اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی – دسترسی آسان مردم و بازاریان به اطلاعات مورد نیاز و خدمات و امکانات اتاق اصناف را از دیگر مزایای سامانه اتاق اصناف اعلام کرد و خطاب به مردم و بازاریان این شهرستان چنین گفت : ازشما مردم و بازاریان شهرستان بابل انتظار داریم  جهت حفظ سلامتی و مدیریت تردد خودتان، قبل از مراجعه به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی با ورود به سامانه اطلاع رسانی اتاق، ازنحوه اجرای فعالیت های واحد درخواستی تان آگاهی کامل یابید.

وی افزود: اتاق اصناف شهرستان بابل جزو ۵ شهر برتر کشور است که سامانه اطلاع رسانی را جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا راه اندازی کرده است.

وی درپاسخ به این سئوال، اتاق اصناف جهت  ساخت شهرک های صنفی در شهرستان بابل چه اقداماتی کرده است یادآورشد: مسئولین بازار شهرستان بابل رایزینی زیادی با مسئولین کشوری – استانی وشهرستانی داشته ودارند تا ساخت شهرک های صنفی را دراین شهرستان اجرایی نمایند امیدواریم با مساعدت مسئولین شهرستان بابل ، ساخت شهرک های صنفی مثل برج اصناف در آینده نزدیک دراین شهرستان اجرایی گردد. با ساخت شهرک های صنفی معضل زیست محیطی و بار ترافیک شهربابل بسیار کاهش خواهد یافت.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در ادامه  خطاب به مردم و بازاریان این شهرستان چنین گفت: تکریم صحیح ارباب رجوع و ارائه خدمات به شما بزرگواران را وظیفه خود می دانیم با همین منظر دراتاق اصناف شهرستان بابل رئیس دفتری وجود ندارد و درب اتاق رئیس و هیات رئیسه اتاق همه روزه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شما بزرگواران باز می باشد . اتاق اصناف شهرستان بابل تنها نهادی است که شما مردم و بازاریان شریف همه روزه بدون واسطه می توانید با رئیس و هیات رئیسه اتاق دیدار و مسائل و مشکلاتشان را مطرح نمائید.

لعلی درپاسخ به این سئوال، از مسئولین استان مازندران و شهرستان بابل  چه انتظاری دارید یادآورشد: در ۴۲ سال گذشته تمام تلاش ما در بازار شهرستان بابل این بود با مسئولین محترم استان و شهرستان تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته باشیم، در طول این سالها مسئولین هر خواسته ای از بازار داشتند بازاریان شریف  برآورده ساختند.  هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل تاکنون خواسته ای  از مسئولین نداشته است ولی اینبار جهت رفع مشکلات بازاریان از مسئولین خواسته و انتظار داریم. واقعیت اینست بیش از ۱۰ ماه است بازاریان بخاطر شیوع بیماری کرونا در تنگنا شدید قرار گرفته اند تنها انتظار ما اینست دراین شرایط سخت، مسئولین به کمک اصناف بشتابند و با ارائه یک سری تسهیلات نسبت به رفع خسارت وارده به بازاریان اهتمام نمایند . بازاریان همیشه کمک کاردولت بودند و در ۴۲ سال گذشته هر خواسته ای که مسئولین داشتند بازاریان شریف با جان و دل اجابت کردند. متاسفانه با شیوع بیماری کرونا بازاریان با مشکلات فراوانی  مواجه شدند  انتظار داریم مسئولین به کمک این عزیزان بشتابند تا آنها بتوانند این شرایط سخت را بصورت کجدار و مریز سپری نمایند .

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در پایان خطاب به مسئولین چنین گفت: ما هم می دانیم شما مسئولین محترم نمی توانید تمام مشکلات بازاریان خسارت دیده را مرتفع نمائید با این اوصاف انتظارمی رود  حداقل نسبت به کاهش مشکلات این عزیزان اهتمام نمائید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.