حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
استمداد دبیراتاق اصناف بابل از مسئولین و نمایندگان ومجلس برای تعدیل مالیات و عوارض کسبی دوسال گذشته بازاریان بخاطر شیوع بیماری کرونا:
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۴:۴۵
شناسه : 1975
بازدید 657
18

دردوسال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد بازاریان کشور بویژه بازاریان شهرستان بابل برای اینکه مسئولین وکادردرمانی بتوانند این بیماری را کنترل نمایند بارها بنابه درخواست ستاد مقابله با کرونا، واحدهای صنفی شان را تعطیل نمودن و علیرغم خسارت وارده،این عزیزان برای تامین امکانات پزشکی به کمک کادردرمانی شتافتند تا بیمارستانها با امکانات بهتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

دردوسال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد بازاریان کشور بویژه بازاریان شهرستان بابل برای اینکه مسئولین وکادردرمانی بتوانند این بیماری را کنترل نمایند بارها بنابه درخواست ستاد مقابله با کرونا، واحدهای صنفی شان را تعطیل نمودن و علیرغم خسارت وارده،این عزیزان برای تامین امکانات پزشکی به کمک کادردرمانی شتافتند تا بیمارستانها با امکانات بهتر و بیشتر نسبت به کنترل این بیماری اقدام نمایند. بازاریان در دوسال گذشته خسارت زیادی محتمل شدند وانتظارشان از مسئولین این بود دراین شرایط سخت، آنها هم به کمک شان بشتابند تا این عزیزان ازاین شرایط سخت گذرنمایند. مع الاسف ازسوی مسئولین، تاکنون نه تنها نسبت به رفع خسارت وارده به بازاریان اقدامی نشده بلکه بخاطر افزایش مالیات وعوارض کسبی، فشاربرروی بازاریان بیشترهم شده است!؟ درتمام کشورها درمواقع سخت و دشورا، دولتها مشوق هایی برای بازاریان لحاظ می نمایند ولی متاسفانه درکشورمان اینگونه نیست!! بازاریان از مسئولین انتظار داشته ودارند بخاطر شیوع بیماری کرونا در دوسال گذشته ، حداقل با تعدیل مالیات و عوارض کسبی، آنها را به ادامه فعالیت امیدوارنمایند. به ضرس قاطع می توان ادعا نمود اگربه نقش بازاردر تولید و توزیع کالا مثل گذشته توجه اساسی شود اصناف این پتانسیل را دارد بسیاری از مشکلات این بخش ها را مرتفع تا زمینه برای توسعه و رونق اقتصادی کشورفراهم شود. همه     می دانیم اصناف پتانسیل زیادی برای رشد وبالندگی اقتصاد کشوردارد و درکاهش نرخ بیکاری می تواند مثل گذشته کمک کارخوبی برای دولت باشد. بیش از ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشورتحت پوشش اصناف قراردارند. بازاریان بدون نیاز به اعتبار و یا ایجاد بار مالی برای دولت مثل گذشته می توانند در ایجاد فرصت های شغلی نقش زیادی را ایفاء و درصورت حمایت دولت، این ظرفیت و توان را دارند بیکاری را کاهش دهند. متاسفانه بعضی ازدولتمردان به نقش کلیدی بازار در تولید و توزیع کالا و کاهش نرخ بیکاری توجه چندانی ندارند!!  بعلت افزایش بی رویه مالیات و عوارض کسبی، فشاربه اصناف مضاعف شده همین امر باعث گردید بازاریان در تولید و توزیع کالا از همه مهمتر در ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار با موانع و مشکلات جدی مواجه شوند!! درحال حاضر اکثر بازاریان بخاطر شیوع بیماری کرونا توان پرداخت مالیات وعوارض کسبی را ندارند! تنها امید این عزیزان، مسئولین کشور و نمایند گان مجلس هستند تا با تعدیل مالیات و عوارض کسبی دوسال گذشته، کورسو امیدی برای ادامه کارشان مهیا نمایند. امیدواریم مسئولین کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعدیل مالیات وعوارض کسبی این کورسو امید را بارور و متجلی سازند تا خواسته بحق بازاریان شریف دراین شرایط سخت محقق و این قشر عظیم جامعه بتوانند مثل سنوات گذشته با رونق دادن به بخش تولید و توزیع کالا، فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان جویای کار فراهم نمایند.

مسعود نبی زاده  دبیراتاق اصناف شهرستان بابل  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.