حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 408 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
دبیر اتاق اصناف شهرستان بابل در گفتگو با آریا:
۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۵۱
شناسه : 2553
بازدید 448
11

نحوه بازنگری در قوانین و ارائه مشوقهای لازم به تولیدکنندگان و مشکلات موجود بازاریان را تشریح کرد  عباس نعمتی دبیراتاق اصناف شهرستان بابل بمناسبت فرارسیدن روزاصناف درگفتگو کوتاهی با خبرنگار آریا دراستان مازندران، نحوه بازنگری درقوانین موجود و چگونگی ارائه مشوقهای لازم به تولید کنندگان – مشکلات موجود بازار ازجمله مشکل مالیاتی بازاریان  را تشریح […]

ارسال توسط :
پ
پ

نحوه بازنگری در قوانین و ارائه مشوقهای لازم به تولیدکنندگان و مشکلات موجود بازاریان را تشریح کرد

 عباس نعمتی دبیراتاق اصناف شهرستان بابل بمناسبت فرارسیدن روزاصناف درگفتگو کوتاهی با خبرنگار آریا دراستان مازندران، نحوه بازنگری درقوانین موجود و چگونگی ارائه مشوقهای لازم به تولید کنندگان – مشکلات موجود بازار ازجمله مشکل مالیاتی بازاریان  را تشریح کرد

دبیراتاق اصناف شهرستان بابل در ابتداء این گفتگو ضمن تبریک روزاصناف به بازاریان و مردم خوب کشورمان چنین گفت: درسراسرکشورحدود ۳۹۰ اتاق اصناف با بیش از ۸۸۰۰ ساختار صنفی وجود دارند که این ساختارها را می توان یکی از مدنی ترین نهادهای اقتصادی کشورقلمدا نمود چون در سراسر کشور حدود ۵۰ هزار مدیر با رای مستقیم مردم در مجموعه اصناف انتخاب می شوند. اگرازظرفیت و پتانسیل این مدیران استفاده بهینه شود می توانیم ضمن رفع مشکلات و موانع تولید، مشکل بیکاری کشوررا هم مرتفع نمائیم.

وی درپاسخ به این سئوال، آیا با قوانین موجود کشور، می توان نسبت به افزایش تولیدات داخلی امیدواربود یادآورشد: بخش بزرگی از قوانین موجود کشورازسالیان دوروضع شده و درحال حاضر هم درحال اجراست.  تاکنون اقدامی برای بروزآوری آن صورت نگرفته است. واقعیت اینست این قوانین نمی توانند نیازهای کنونی جامعه را پاسخگو باشند.

وی درادامه قوانین موجود درکشوررا با کشورها ی توسعه یافته مقایسه کرد وگفت:  قوانین موجود کشور، سختی ها وموانعی برای تولید کنندگان ایجاد کرده وحتی دربرخی موارد به سدی غیر قابل نفوذ دربرابربخش تولید تبدیل شده است!! این درحالی است که دربسیاری ازکشورهای توسعه یافته، انواع امتیازهای اجتماعی را برای هدایت جامعه به سمت تولید و درپیش گرفتن مشاغل مولد قائل می شوند تا جریان جامعه را بصورت طبیعی بمست تولید و مولد واقع شدن سوق دهند.  کشورهای توسعه یافته  با اجرای این روش، ازپتانسیل اجتماعی، برای ایجاد ارزش افزوده و حلق ثروت ،  بیشترین استفاده  را می کنند.

نعمتی، عدم وجود قوانین بازدارنده برای کسانی که درراه تولید کارشکنی می کنند- عدم وجود قوانین تشویقی برای مشارکت هرچه فعالترکردن بدنه اجتماع درفرآیند تولید – عدم وجود امنیت شغلی و مالکیت فکری را از جمله موانع تولید در کشورمان اعلام کرد.

دبیراتاق اصناف شهرستان بابل درپاسخ به این سئوال، برای تشویق تولید کنندگان به تولید بیشترچه تدابیری باید لحاظ گردد یادآورشد: برای اینکه تولیدکنندگان با انگیزه کافی قدم در میدان پرزحمت تولید بگذارند باید مشوقهای لازم برای آنها لحاظ گردد. واقعیت اینست ارائه انوانع مشوقها باعث می شود اقشارمختلف جامعه و بخش بزرگی ازپتانسیل اقتصادی کشور بسمت فعالیتهای تولید محورتشویق وهدایت شوند.

وی درادامه حذف عوارض و مالیات از بخش تولید را بزرگترین مشوق برای تولید کنندگان اعلام کرد و گفت: دولت برای تشویق تولید کنندگان، باید با حذف هرگونه عوارض و مالیات از بخش تولید، کلیه درآمدهای مالیاتی را ازمصرف کنندگان حقیقی و نهایی کالا و خدمات اخذ نماید. چراکه تولیدکننده بعنوان خلق کننده زنجیره ای ازعوامل تشکیل دهنده رفاه اجتماعی، نه تنها عملاً هیچگونه عارضه ای برای جامعه ندارد بلکه با فعالیت خود همواره ارزش آفرین است.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضردولت با خذ مالیاتهای گزاف وغیرمنطقی ازتولید کننده ،عملاً آنها را بخاطراین ارزش آفرینی وفعالیت شفاف تنبیه می کند!! به زعم بنده اینگونه رفتارها باعث دلسردی بیشتر تولید کنندگان می شود. دولت باید دربحث مالیات تجدید نظر نماید و با حذف مالیات ازپروسه تولید، به کمک تولید کنندگان بشتابد.

دبیراتاق اصناف شهرستان بابل درادامه در پاسخ به این سئوال چه انتظاری ازمسئولین دارید گفت: با شیوع بیماری کرونا، بازاریان شریف کشور خسارت زیادی متحمل شدند. این عزیزان انتظارداشتند درشرایط فعلی و با توجه به رکود موجود دربازار، دولت با ارائه بعضی مشوق ها مثل معافیت مالیاتی و غیره ، از آنها  حمایت کند. متاسفانه تاکنون هیچ حمایتی از بازاریان نشده است !! امیدواریم دولت با تبیین راهکاری اساسی، قسمتی از خسارت وارده به بازاریان شریف را جبران نماید.

وی درادامه ازهمکاری خوب اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان بابل برای رفع مشکلات بازاراین شهرستان قدردانی کردو گفت: بنده حدود سه ماه است درخدمت هیات رئیسه اتاق اصناف هستم.  خوشبختانه حاج آقای ظرافت ریاست محترم اتاق،  همدلی خوبی در هیات رئیسه ومجموعه اتاق ایجاد کرده است. بنده وظیفه خود می دانم ازاین بزرگوار صمیمانه تشکر نمایم.  امیدوارم با تداوم این همدلی و همکاری ، مشکلات بازاریان شریف شهرستان بابل مرتفع گردد.

دبیراتاق اصناف شهرستان بابل درپایان با بیان این مطلب  محاسبه مالیات سال ۱۴۰۰ باعث نگرانی شدید بازاریان شده است خطاب به مسئولین چنین گفت: با توجه به اینکه درسال ۱۴۰۰ ، کشور درگیر بیماری کرونا بود و بازاریان هم برای یاری به مسئولین برای کنترل بیماری، بارها واحد صنفی شان را تعطیل نمودند انتظاراین بود دولت درمحاسبه مالیات سال ۱۴۰۰ مشوق هایی مثل معافیت مالیاتی دربعضی قسمت ها را لحاظ می کردولی  متاسفانه نه تنها اینگونه نشد! بلکه با محاسبه مالیات سنگین،همه را نگران کرده است. تعیین میزان فروش مالیات  تبصره ماده ۱۰۰ منصفانه نیست و بسیار نگران کننده است. با توجه به گران شدن اجناس، باید میزان فروش مالیات تبصره ماده ۱۰۰ چندین برابر گردد تا با برقرار شدن  تعادل،  بازاریان شریف متضرر نگردند.  به ضرس قاطع اعلام می نمائیم اگر دولت دروصول مالیات سال ۱۴۰۰ تجدید نظرنکند بسیاری ازبازاریان مجبوربه تعطیل نمودن واحد صنفی شان می شوند .امیدواریم دولت با تبیین راهکارهای اصولی، زمینه را برای تداوم فعالیت بازاریان شریف فراهم کند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.